توکلی: سخنان مصلحی درباره هاشمی در شان وزیر اطلاعات نبود و با مواضع رهبری ناسازگار بود

خورنا: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان اخیر وزیر اطلاعات درباره نقش داشتن هاشمی رفسنجانی در فتنه سال ۸۸ که البته بدون نام بردن از وی مطرح شد، با بیان اینکه مواضع بنده در قبال آقای هاشمی مواضعی تاریخی است و همه آن را می دانند و حوادث فتنه ۸۸ بر انتقادات من نسبت به وی افزوده است، گفت: سخنان آقای مصلحی صرف‌نظر از صحیح یا نادرست بودن در شان ایشان نبود.

احمد توکلی در  گفتگو با خبرنگار مهر درباره سخنان اخیر وزیر اطلاعات اظهار کرد: کسی که عهده دار مسئولیت وزارت اطلاعات است حتماً می داند که موضع گیری وزیر این وزارتخانه در خصوص مسایل سیاسی با ماده ۲ قانون تاسیس وزارت اطلاعات مصوب سال ۱۳۶۲ مجلس شورای اسلامی ناسازگار است.

وی افزود: البته مواضع بنده در قبال آقای هاشمی مواضعی تاریخی است و همه آن را می دانند. من همچنان یکی از منتقدان آقای هاشمی رفسنجانی هستم و حوادث فتنه ۸۸ بر این انتقادات افزود. اما وزیر اطلاعات وظیفه قانونی اش در خصوص تامین امنیت و آرامش در جامعه است و باید از اظهارنظرها و اتخاذ رویکردهایی که بوی سیاسی می دهد، پرهیز کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: سخنانی که اخیراً وزیر اطلاعات درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته نوعی برداشت سیاسی را با خود به همراه داشته است و البته با مواضعی که رهبر معظم انقلاب در خصوص آقای هاشمی گرفته اند، ناسازگار است.

توکلی ادامه داد: متاسفانه عملکرد نادرست و زیان‌بار آقای احمدی نژاد به خصوص در طول سال های اخیر زمینه ای فراهم کرده است که برخی از مسئولان گذشته، کارکرد خود را فراموش کنند. با همه این احوال وزیر محترم اطلاعات باید شان قانونی خود را رعایت کرده و مسائل سیاسی را به سیاستمداران واگذار کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *