۲۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان خسارت دید

خورنا: سرپرست جهاد کشاورزی شادگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر ۲۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت دید.

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: بارندگی روزهای اخیر در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شادگان با شدت بسیاری همراه بود.

وی افزود: این بارندگی‌های شدید منجر به ایجاد خسارتی برای زمین‌های کشاورزی این شهرستان شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: بر اثر بارندگی و تگرگ اخیر در شادگان دو هزار هکتار از گندم‌های این شهرستان به میزان ۵۰ درصد خسارت دیدند.

مطرودی تصریح کرد: همچنین سه هزار هکتار از زمین‌ها زیر کشت محصولات جو به میزان ۶۰ درصد و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشت کلزار ۸۰ درصد خسارت وارد آمده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی صیفی‌جات به میزان ۸۵ درصد و ۱۰ هکتار علوفه نیز به میزان ۸۰ درصد خسارت دید‌ه‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان خاطرنشان‌کرد: در مجموع ۲۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان در بارندگی و تگرگ اخیر دچار خسارت شدند.

مطرودی افزود: باتوجه به بازدیدهای مروجان و کارشناسان مراکز جهادکشاورزی شادگان یک هزار و ۵۰۰ تن گندم خرمن و ۲۰۰ تن جو تا ۹۰ درصد آسیب دیده‌اند.

وی گفت: به همین دلیل نیز از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌خواهیم تا با انجام بازدید از مزارع آسیب‌دیده در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان شهرستان اقدام کنند.