۲۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان خسارت دید

خورنا: سرپرست جهاد کشاورزی شادگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر ۲۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت دید.

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: بارندگی روزهای اخیر در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شادگان با شدت بسیاری همراه بود.

وی افزود: این بارندگی‌های شدید منجر به ایجاد خسارتی برای زمین‌های کشاورزی این شهرستان شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: بر اثر بارندگی و تگرگ اخیر در شادگان دو هزار هکتار از گندم‌های این شهرستان به میزان ۵۰ درصد خسارت دیدند.

مطرودی تصریح کرد: همچنین سه هزار هکتار از زمین‌ها زیر کشت محصولات جو به میزان ۶۰ درصد و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشت کلزار ۸۰ درصد خسارت وارد آمده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی صیفی‌جات به میزان ۸۵ درصد و ۱۰ هکتار علوفه نیز به میزان ۸۰ درصد خسارت دید‌ه‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی شادگان خاطرنشان‌کرد: در مجموع ۲۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شادگان در بارندگی و تگرگ اخیر دچار خسارت شدند.

مطرودی افزود: باتوجه به بازدیدهای مروجان و کارشناسان مراکز جهادکشاورزی شادگان یک هزار و ۵۰۰ تن گندم خرمن و ۲۰۰ تن جو تا ۹۰ درصد آسیب دیده‌اند.

وی گفت: به همین دلیل نیز از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌خواهیم تا با انجام بازدید از مزارع آسیب‌دیده در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان شهرستان اقدام کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *