گزیده اخبار انتخاباتی ۱۴ اردیبهشت

خورنا: اخبار مربوط به دکتر روحانی

خبرگزاری تسنیم : حسن روحانی رنگ انتخاباتی خود را «بنفش» انتخاب کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌وگو با «شرق»: هزینه پروژه‌های نفتی حداقل ۲ برابر شده است

اخبار انتخابات

بیانیه مجمع مدرسین قم در حمایت از هاشمی و خاتمی

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در واکنش به برخی موضع‌گیری‌های اخیر درباره هاشمی و خاتمی، این‌گونه رفتارها را توهین به ملت دانسته و بار دیگر بر دعوت خود از این دو برای حضور در عرصه انتخابات تاکید کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی این تشکل آمده است: «گناه بزرگ آقایان هاشمی و خاتمی و امثال آنان این است که در این روزگار حساس مورد توجه نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان و بخش وسیعی از ملت ایران قرار گرفته‌اند.»

علی مطهری: آقا زاده نیستم

مطهری نماینده مجلس در برنامه شناسنامه در مورد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت:« من معتقدم که اگرکاندیداهای استخوان دار و با تجربه بتوانند وارد صحنه شوند و اصلاح طلبان هم حضور فعالی در انتخابات داشته باشند، به طور ناخودآگاه شور و هیجان خوبی در مورد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد. اگر کاندیداهایی در صحنه باشند که در چهارچوب قانون اساسی خواستار تغییر وضع موجود باشند و در طرف مقابل نامزدهایی حضور داشته باشند که حفظ وضعیت فعلی را خواستار باشند، شور و هیجان خوبی در کشور ایجاد می شود و در نتیجه مشارکت مردم خیلی بالا خواهد بود.»وی افزود: «خواص باید طوری عمل کنند که فضا زیاد پر تنش نشود. از طرف دیگر نباید افراد را تخریب کنند و برای رسیدن به قدرت از هر وسیله ای استفاده نکنند. مهم ترین کاری که خواص در مدت باقی مانده به انتخابات باید انجام دهند، آگاهی بخشی به مردم است.»

این نماینده مجلس در ادامه برنامه در مورد اینکه آیا خودتان را آقازاده می دانید یا نه، گفت: «امروز آقازاده معنای منفی پیدا کرده و به این معناست که کسی از جایگاه پدرش سوء استفاده و رانت خواری کرده باشد. من همیشه سعی کرده ام که هیچ ارتباطی بین شخصیت واقعی خودم وشخصیت ناشی از انتصاب به پدر ایجاد نکنم.»

قالیباف: تکنوکرات‌خواندن من جزو بداخلاقی‌هاست / در طول زندگی هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی مباح هم انجام نداده‌ام/ رای من در سال ۸۸ احمدی‌نژاد بود / تسنیم

محسن رضایی: وقتی بالاترین مسوول قوه‌مجریه در مناظره ۸۸، شرف و حیثیت ملی ما را با نشان‌دادن عکس یک خانم زیر سوال می‌برد چطور می‌خواهید حیثیت و ناموس ما در جامعه حفظ شود؟/ تابناک

ابوترابی‌فرد: نامزد ائتلاف پنجگانه تا هفته آینده معرفی می‌شود./ فارس

ولایتی: روز آخر ثبت‌نام می‌کنیم./ فارس

ولایتی: برای تحریم‌ها و معضلاتی که حل نشده‌اند راهکارهایی دارم/ به نفع هاشمی کنار نمی‌روم/ خبر‌آنلاین

عارف: خاتمی سرمایه ملی است و توهین به او روا نیست./ خبر آنلاین

آیت‌الله جوادی‌آملی: سیاستمداران از جهل مردم سوءاستفاده نکنند./ خبرآنلاین

پورمحمدی: مردم می‌گویند شما به فکر شغل و درآمدمان باشید خودمان به راه راست می‌رویم/ در چند روز آینده افشاگری خواهم کرد./ خبرآنلاین

رحیمی ، معاون اول رییس‌جمهور: دولت به حرف‌های تبلیغاتی توجهی ندارد./ ایسنا

مرتضی‌نبوی: بعید می‌دانم خاتمی ریسک کند/ برخی از رهبران جریان اصلاحات صلاحیت فعالیت در چارچوب نظام را ندارند./ فارس

ری‌شهری: رییس‌جمهور معقول تورم را مهار می‌کند./ فارس

حسین انتظامی: شایبه مداخله نیروهای نظامی در انتخابات تخریب پایه‌های امنیت ملی است./ تسنیم

اعلمی: مشایی یک پوپولیست و فرصت‌طلب است / مناظره من و خاتمی یکی از چالشی‌ترین مناظره‌ها خواهد بود./ مهر

محسن کاظمینی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله ‌: آمادگی سپاه تهران برای مقابله با حرکت‌های ضدامنیتی در انتخابات

علم‌الهدی:باید بگوییم به چه کسی رای ندهید تا دایره انتخابات تنگ شود.

کمپین «مشایی‌ نیا» در سرزمین مادری «اسفندیار» ، مازندران راه‌اندازی شد.

آیت‌الله امامی کاشانی: عدم حضور در پای صندوق رای بی‌تقوایی سیاسی است.

اخبار داخلی

سید‌علی خمینی: قهر سیاسی و اجتماعی اشکال دارد

‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی، یادگار امام(ره) گفت: کسی که دغدغه دارد در این شرایط نمی‌تواند حرف از تحریم انتخابات بزند. امروز خوب یا بد، در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. من از پنج، شش سال قبل گفته‌ام که راه دفاع از نظام تشکر کورکورانه از همه چیز نیست و کسانی که فکر می‌کنند اگر کسی از اوضاع انتقاد کند، از نظام دفاع نکرده است، معنی دفاع را به‌درستی نمی‌دانند.

انتقاد احمد خاتمی از عسگراولادی

سیداحمد خاتمی در حضور جمعی از فرماندهان سپاه کرمان با انتقاد از عسگراولادی که موسوی و کروبی را سران فتنه نمی‌داند، گفت : در آینده نزدیک می‌آیند می‌گویند مردم اصلا چه حقی داشتند که روز ۹ دی به خیابان بیایند. احمد خاتمی همچنین به انتقاد شدید از سیدمحمد خاتمی پرداخت و گفت: شما از اینکه زیر عبای شما آمدند در خیابان در روز عاشورا و تهران را میدان جنگ کردند باید توبه کنید. او با اشاره به مشخص نشدن کاندیدای جبهه اصولگرا تاکید کرد: هر انتخاباتی یک نفی دارد و یک اثبات، نفی ما روشن است، هنوز در اثبات به جایی نرسیدیم. ما به جریان فتنه و منسوبین فتنه هرکه باشد رای نمی‌دهیم.

– بروجردی: وزارت امور خارجه فعال شدن دبیرخانه «جنبش غیرمتعهدها» را پیگیری کند.

– رییس قوه‌قضاییه در واکنش به گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا گفت: «اعدام سیاسی در ایران، دروغ محض است.»

– قاضی ناصر سراج، گفت: «همان روز دادگاه و در شروع جلسه، علنی بودن یا نبودن دادگاه مهدی هاشمی را اعلام می‌کنیم.»

-دفتر رییس‌جمهوری:نقل‌قول منتسب به مشایی درباره پایان اسلام‌گرایی کذب است

-یکی از رسانه‌های نزدیک به دولت، به نقل از ایرنای انگلیسی گزارش داده ‌که پایگاه خبری «ورلد نت دیلی»، در خبری مدعی شده احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری اسلامی ایران به دست برخی نیروهای امنیتی ‌موقتا بازداشت شده است. این رسانه نزدیک به دولت همچنین افزوده، این خبر کذب در حالی بر خروجی این پایگاه خبری قرار گرفته که ‌تناقضات و دروغ‌پردازی‌های مکرر و متعددی در آن است

نظر مهدی طائب درباره مشایی: این بنده خدایی که کنار دست رییس‌جمهور ماست و آرام‌آرام جایگاه نایب خاص امام‌زمان(عج) را اشغال می‌کند، از نماز شب‌ها و روزه‌هایی که هیچ‌یک از ما نمی‌توانستیم انجام دهیم، به این جایگاه رسیده است.

اخبار خارجی

اظهار نظر هیگل درباره حمله به ایران

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت؛«چاک هیگل» وزیردفاع آمریکا به وزیر‌جنگ اسراییل گفته است؛ دولت «باراک اوباما» بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران به طور جدی‌تری روی گزینه نظامی علیه ایران و پیامدهای احتمالی آن فکر می‌کند.

۱۵ سال زندان در انتظار دو ایرانی بازداشتی در کنیا

«کاراث واندوگی» وکیل دو ایرانی متهم در دادگاه گفت که آنها از سوی نیروهای امنیتی اسراییل مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. یک دادگاه کنیا دو شهروند ایرانی را به اتهام نگهداری موادمنفجره و برنامه‌ریزی برای انفجار در شهر نایروبی محکوم کرد. این دو ایرانی به نام احمد ابوالفتحی و سیدمنصور موسوی سال گذشته میلادی توسط نیروهای امنیتی کنیا بازداشت و متهم شده بودند هنگام حضور در شهر «مومباسا» ۱۵کیلوگرم مواد منفجره در اختیار دارند.

قطعنامه سازمان ملل برای پیگیری

کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای بر ضرورت پیگیری جدی نقض قوانین بین‌المللی ناظر بر پخش برنامه‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی و رادیویی تاکید کرد. این قطعنامه با نام «سیاست‌ها و فعالیت‌های اطلاعات عمومی» با اکثریت آرا در نشست عصر پنجشنبه کمیته اطلاعات سازمان ملل متحد تصویب شد. در متن این قطعنامه که نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل نیز بندهای موثری را گنجاند، هرگونه تلاش کشورهای غربی در تسلط و اثرگذاری رسانه‌ای بر دیگر جوامع محکوم شده است. رسیدگی جدی به نقض مقررات و قوانین بین‌المللی ناظر بر پخش برنامه‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی و رادیویی دیگر بند مهم این قطعنامه است که با وجود مخالتف غربی‌ها به تصویب رسید.

-اوباما: شاید مخالفان سوری را مسلح کنیم

-پلیس پاکستان پرویز مشرف، رییس‌جمهوری اسبق این کشور را به اتهام قتل اکبر بوگتی، از رهبران جنبش طرفداری از خودمختاری سیاسی بلوچستان پاکستان در یک عملیات نظامی در سال ۲۰۰۹ دستگیر کرد و مورد بازجویی قرار داد

-هشدار «مالکی» درباره خطر تجزیه عراق

-حزب کوچک استقلال بریتانیا در انتخابات شوراهای محلی این کشور موفقیت چشمگیری به دست آورد.

-حامد کرزای، رییس‌جمهوری افغانستان بار دیگر خواستار تعطیلی زندان گوانتانامو شد.

سردار نقدی: رئیس جمهور آمریکا که نمی‌تواند به سوال‌های یک خبرنگار ایرانی جواب دهد در مذاکره چه حرفی برای زدن دارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *