بارش باران از اواخر هفته در خوزستان

خورنا: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از آغاز بارش‌های باران از اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: بارش‌های باران در سراسر خوزستان از چهاردهم فروردین‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: زبانه‌های سیستم پرفشار شمالی با گرادیان قابل توجه برروی کشور قرار گرفته است، اما در نقشه‌های پیش‌یابی نفوذ و استقرار تدریجی سامانه کم‌فشار از سمت مرزهای غربی بر روی استان مشاهده می‌شود.

وی افزود: در لایه میانی جو نیز از اواخر روز چهارشنبه تقویت خط ناپایدار مشاهده می‌شود که با هماهنگی با سامانه کم‌فشار در سطح زمین ریزش‌های جوی را در اواخر هفته جاری در استان سبب خواهد شد.

*مناطق مختلف استان ابری تا بارانی خواهد بود

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان تصریح کرد: در مناطق شمالی و ارتفاعات مانند ایذه، دهدز، لالی، مسجد سلیمان، گتوند، دزفول و اندیمشک شرایط آب و هوایی قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مناطق مرکزی و غربی مانند اهواز، شوشتر، شوش، بستان، سوسنگرد و هویزه شرایط آب و هوایی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیان داشت: در ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی مانند شهرهای بهبهان، رامهرمز، امیدیه و آغاجاری شرایط آب و هوایی قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: در مناطق ساحلی و جنوبی مانند آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان، شادگان و بندر امام خمینی اوضاع جوی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

*وزش تندبادهایی به سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت

این مسئول عنوان کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری، جهت باد شمال تا شمال غربی، سرعت باد، ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی در پایان گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۴.۲ و ایذه با ۸.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۳۳.۵ و حداقل به ۲۱.۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *