بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها بدون جانبداری

خورنا: رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خوزستان از مجریان انتخابات خواست ، در رد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها از غرض ورزی وجانبداری خودداری کنند.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدسادات ابراهیمیˈ در همایش هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان خوزستان در سالن ملی حفاری اهواز افزود:براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات بر عهده سه تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است.

وی بیان داشت: برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها کار بزرگی است که بدون حمایت همه جانبه فرمانداران و بخشداران محقق نخواهد شد.

سادات ابراهیمی گفت: به همان اندازه که مسائل آموزشی در برگزاری انتخابات اهمیت دارد باید به جایگاه انتخابات و رعایت قوانین و مقررات برگزاری انتخابات توجه شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیان داشت:با توجه به هجمه دشمنان برای دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات مسئولان باید تلاش کنند تا مانند دوره های گذشته انتخاباتی پر شکوه در استان برگزار شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خوزستان افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون شاهد این بوده ایم که اراده مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاهی رفیع است و رای مردم در انتخابات هیچ گاه جنبه تشریفاتی نداشته است.

وی افزود:در بخش تبلیغات نیز باید به گونه ای عمل شود تا مردم با شوری هرچه تمام تر در این انتخابات حضور داشته باشند.

در ادامه این همایش دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر ها و روستاها نماینده توانمندی های یک شهر و روستا هستند ،شوراهای اسلامی را محل پیشرفت پروژه های کلان عمرانی دانست.

محمد خانچی بیان داشت: مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا بتوان انتخاباتی با شکوه ، با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی با بیان اینکه فرماندارن و بخشدارن باید با مجموعه شورای نگهبان تعامل بیشتری داشته باشند گفت: هرچند در بخش انتخابات شوراهای شهر و روستا شورای نگهبان نقشی ندارد اما باید از تجربیات شورای نگهبان در برگزاری انتخابات استفاده شود.

خانچی بیان داشت: فرهنگ سازی برای حضور مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت بسیاری برخوردار است و فرماندارن و بخشداران باید در این بخش نیزفعال باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *