۲۷ اسفندماه«روز ملی راهیان نور»نام گرفت

خورنا: استقبال پرشور جوانان جهت بازدید از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا ستاد مرکزی راهیان نور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شود.

سفرهای راهیان‌نور، معنویت و خلوص خاصی دارد و بازدید مقام معظم رهبری در چندین نوبت از این مناطق، اهمیت و ارزش آن را به‌ خوبی نمایان می‌سازد.

در این زمینه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی اطلاعیه‌ای یادآور شد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به‌صورت رسمی، امسال از روز پنجم اسفندماه با شعار «شهیدان؛ پیشگامان بیداری اسلامی» آغاز شده است و حضور زائران در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بستر مناسبی جهت انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل جوان و آینده است و این بنیاد در راستای سیاست‌گذاری، هماهنگی، نظارت، حمایت و توسعه نقاط یادمانی تلاش می‌کند که همه‌ ساله نقاط یادمانی جدیدی را جهت بازدید علاقه‌مندان معرفی کند که افتتاح یادمان «چزابه» در سال جدید از آن جمله است.

طرح‌های شهید آیت‌الله مدنی (بازدید علما و مراجع از مناطق عملیاتی)، طرح شهید حسن باقری (اعزام فرماندهان) طرح شهید تندگویان(حضور مسئولان) و طرح شهید علمدار(حضور مداحان) بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاروان‌های راهیان نور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،آمارگیری،نظرسنجی،رزمایش‌های فرهنگی،رزمی و ایجاد قرارگاه‌های مشترک راهیان‌نور جنوب و زیارت شهیدان تازه تفحص شده (منطقه فاو) از دیگر برنامه‌های امسال کاروان‌های راهیان نور بوده و اجتماع عظیم ملت شهیدپرور ایران اسلامی در مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس نشانه بزرگی از قدرت‌شناسی ملت ایران است.