سرنوشت لیگ بسکتبال به فینال پنجم کشید

خورنا: فینال چهارم لیگ برتر بسکتبال بین مهرام و پتروشیمی در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد و مهرام توانست با نتیجه ۸۵ بر ۸۳ مدافع پتروشیمی را شکست دهد و کار را به بازی پنجم بکشاند. در این مسابقه که تماشاگران مهرامی به خوبی از تیم خود حمایت می‌کردند مهدی کامرانی، وحید حاجیان، امیر صدیقی، صمد نیکخواه بهرامی و مارکو میلیچ برای تیم تهرانی به میدان رفتند و در طرف مقابل جابر ابراهیم، سانی بچیروویچ، حامد آفاق، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان برای مهمان به میدان رفتند.

کوارتر نخست:

پتروشیمی بازهم بازی را بهتر آغاز کرد و با شوت‌های بچیروویچ از مهرام پیش افتاد. در طرف دیگر نیز مارکو میلیچ به خوبی در زیر سبد ماهشهری‌ها کار می‌کرد و برای مهرام امتیاز می‌آورد. حامد آفاق ملی پوش پتروشیمی که در بازی قبلی به دلیل مصدومیت برای تیمش بازی نکرد در این مسابقه نیز آرام‌تر کار می‌کرد و در درگیری‌های فیزیکی بازی وارد نمی‌شد.

پس از چهار دقیقه مهرام با شوت مهدی کامرانی از مهمانش پیش افتاد و بازی را ۹ بر ۷ کرد. در ادامه، بازی آرام‌تر بود و دو تیم در حمله‌های خود ناموفق بودند اما اشتباه‌های فردی مهرام کار دستش داد و پتروشیمی دوباره تیم برتر شد و ۱۹ بر ۱۱ پیش افتاد. پتروشیمی در دقایق پایانی نیز بهتر عمل کرد و در نهایت با نتیجه ۲۴ بر ۱۳ کوارتر نخست را به سود خود به پایان رساند.

کوارتر دوم:

کوارتر دوم با امتیازآوری مهرام آغاز شد. مهرامی‌ها با شوت‌های پیرامونی فاصله را کاهش دادند و نتیجه را ۲۴ بر ۲۰ کردند. دفاع خوب مهرام کار مهمانش را سخت کرده بود و همین کافی بود تا بازیکنان با تجربه میزبان چون صمد نیکخواه بهرامی به خوبی امتیازآوری کنند. مهرام فاصله را به حداقل رسانده بود و در اندیشه کسب برتری بود که بالاخره با پرتاب‌های نیکخواه بهرامی توانست بازی را ۲۶ بر ۲۶ برابر کند.

مهرام در این کوارتر در دفاع و حمله برتر بود و از مهمانش پیش افتاد. امتیازآوری‌های صمد نیکخواه بهرامی در غیاب خارجی‌های پتروشیمی که روی نیمکت نشسته بودند بازی را ۳۵ بر ۳۰ به سود میزبان کرد. دقایق پایانی بازی هم توپ و میدان برای میزبان بود و در نهایت مدافع عنوان قهرمانی در کوارتر دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید.

کوارتر سوم:

نیمه دوم درحالی شروع شد که مهرام ۳۸ بر ۳۵ از مهمانش پیش بود اما پتروشیمی کار را بهتر آغاز کرد. بازی پایاپای پیش می‌رفت و دو تیم شوت‌های پیرامونی را در دستور کار داشتند. پتروشیمی کوارتر سوم را بهتر آغاز کرد و توانست دوباره پیش بیفتد. بازی در حالی ادامه داشت که به هیچ وجه حساسیت یک مسابقه فینال را نداشت.

پتروشیمی ۴۴ بر ۴۰ از میزبانش پیش بود اما دوباره مهرام توانست به بازی برگردد. مسابقه بسیار پایاپای بود و هر دو تیم با دفاع‌های نامناسب امتیاز به حریف می‌دادند. میزبان با تغییر سیستم دفاعی‌اش توانست نبض بازی را به سود خود تغییر دهد و دوباره پیش بیفتد. مهرامی‌ها از هر اشتباه پتروشیمی استفاده و برتری حداقلی خود را حفظ می‌کردند. بازی ثانیه‌های پایانی خود را در کوارتر سوم ۶۱ بر ۵۶ به سود میزبان سپری می‌کرد که در آخرین ثانیه جابر ابراهیم یک شوت سه امتیازی موفق توپ را به سود پتروشیمی وارد سبد مهرام کرد.

کوارتر سوم با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ به سود مهمان به پایان رسید.

کوارتر چهارم:

کوارتر چهارم این مسابقه در حالی آغاز شد که مهرام ۶۱ بر ۵۹ از مهمانش پیش بود. دو تیم سیستم‌های ناموفقی داشتند که در ادامه مهران حاتمی دوباره مثلث آفاق، جابر ابراهیم و سانی بچیروویچ را به زمین فرستاد و مهرام را آزار داد. مهرام همچنان برتری حداقلی‌اش را حفظ کرده و ۶۹ بر ۶۷ پیش بود اما در ادامه با پنج خطا شدن مارکو میلیچ باعث شد این بازیکن موثر مهرام روی نیمکت بنشیند. تنها پنج دقیقه به پایان بازی بود که حامد آفاق با توپ ربایی از کامرانی توانست امتیازی دیگر برای پتروشیمی ثبت و بازی را برابر کند و پس از آن با یک شوت سه امتیازی دوباره مهمان را پیش بیندازد.

در ادامه دو تیم پشت سر هم شوت‌های سه امتیازی می‌زدند و گام به گام پیش می‌رفتند. تنها سه دقیقه به پایان بازی مانده بود که مسابقه حساسیت فوق العاده‌ای پیدا کرد. دو تیم سرعت مسابقه را افزایش دادند اما در حمله‌های خود ناموفق بودند. پتروشیمی ۷۷ بر ۷۶ پیش بود و تنها دو دقیقه به پایان بازی مانده بود.

از نکته‌های جالب توجه این دقایق بازی همانند بازی روز گذشته حمایت همسر بچیروویچ از مهرام بود که به شدت مدافع عنوان قهرمانی را تشویق می‌کرد. مهمد بچیروویچ نیز به عملکرد داوری اعتراض داشت.

در دقایق پایانی، مهرام تمرکز بیشتری داشت و دوباره از مهمانش پیشی گرفت اما این آفاق بود که برتری را به تیم پتروشیمی بازگرداند. تنها یک دقیقه به پایان بازی مانده بود و دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. ثاینه‌های پایانی مسابقه بسیار حساس پیش می‌رفت و دو تیم سعی داشتند از هر ثانیه بازی استفاده کنند. در ۱۸ ثانیه مانده به پایان بازی دو تیم ۸۳ بر ۸۳ برابر بودند و مالکیت دست مهرام بود که در نهایت این تیم با نفوذ خوب صمد نیکخواه بهرامی صاحب امتیاز شد و ۸۵ بر ۸۳ به پیروزی رسید تا قهرمان این فصل در بازی پنجم دو تیم معرفی شود. صحنه پایانی بازی مشکوک بود که ماهشهری‌ها به شدت به آن اعتراض داشتند و تا دقایقی با ناظر و داور بازی صحبت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، کوارتر چهارم با نتیجه برابر ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید. فینال پنجم شنبه در تهران برگزار خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *