هاشمی​ و خاتمی در صدر نظرسنجی​های انتخاباتی/ مجموعه آرای حداد، ولایتی و قالیباف زیر ۳۰ درصد است

خورنا: نایب رئیس مجلس می گوید: در آخرین نظرسنجی​ها، مجموع آرای قالیباف، ولایتی و حداد کمتر از ۳۰ درصد بوده است..رخی چهره​ها، آرایشان از سقف شروع می​شود و به تدریج ریزش می​کند. آرای برخی نیز از کف شروع می​شود و به تدریج رویش می​یابد. برای همین است که معتقدم نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل اتکا نیستند.
در حالی که ائتلاف ۲ + ۱ معتقد است که ۶۰ درصد آراء انتخاباتی را در اختیار دارد ، یک کاندیدای احتمالی انتخابات با رد این ادعا معتقد است هاشمی​، خاتمی و قالیباف در صدر نظرسنجی​های انتخاباتی هستند و ائتلاف ۲ + ۱ زیر ۳۰ درصد رای دارد.
محمدرضا باهنر در عین حال می گوید: نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل تکیه نیستند، چرا که بعضا به سرعت تغییر می​کنند

محمدرضا باهنراز نظرسنجی​های انتخاباتی متنوعی خبر داد  و به خبر گفت که برخی همه گروه​های سیاسی و چهره​های منفرد از اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و هاشمی را هم در بر می​گیرد و برخی صرفا معطوف به طیف خاصی هستند.

او که می​گفت،در مجموع این نظرسنجی​ها هیچ فرد یا طیفی وجود ندارد که بیش از ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده باشد، در پاسخ به اینکه در نظرسنجی​هایی که جامعیت بیشتری میان افراد و گروه​های سیاسی دارد، چه کسانی در بالاترین سطح هستند، گفت: آقایان هاشمی، خاتمی و بعد از آنها آقای قالیباف بیشترین آرا را به خود اختصاص داده​اند.

وی با بیان اینکه برخی نظرسنجی​ها نیز با ارقامی اعلام می​شوند که چندان نزدیک به واقعیت نیستند، ادامه داد: مثل نظرسنجی​ای که به نقل از ۱+۲ مطرح شد که آنها ۶۰ درصد رای دارند!

وی گوید: این در حالی است که در آخرین نظرسنجی​ها، مجموع آرای این سه نفر کمتر از ۳۰ درصد بوده است!

نایب رئیس مجلس توضیح داد که تحولات آینده فضای سیاسی کشور، نتایج متفاوتی بر این نظرسنجی​ها خواهند داشت و خاطرنشان کرد: برخی چهره​ها، آرایشان از سقف شروع می​شود و به تدریج ریزش می​کند. آرای برخی نیز از کف شروع می​شود و به تدریج رویش می​یابد. برای همین است که معتقدم نظرسنجی​ها قابل اعتمادند ولی قابل اتکا نیستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *