الهی از برگزاری شعر جنوب کشور در ماهشهر خبر داد

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر گفت: اواخر فصل بهار سال آینده جشنواره بزرگ شعر جنوب کشور در ماهشهر برگزار میشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خورنا بیان داشت: تابحال ۱۱ دوره جشنواره شعر جنوب استان خوزستان در بندرماهشهر برگزار شده است که تعداد شعرای زیادی آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند و استعدادهای فراوانی در منطقه نمایان شده اند.

سید محمد رفیع الهی در ادامه بیان داشت: با توجه به پتانسیل های بالای موجود در ماهشهر، سال گذشته به اداره کل ارشاد استان خوزستان پیشنهاد تعمیم این جشنواره به کل استان خوزستان را ارائه دادیم که با موافقت مدیریت استان روبه رو شد و دور دوازدهم این جشنواره، در واقع اولین دوره جشنواره شعر استان خوزستان در ماهشهر بود.

وی اظهار داشت: در پایان آخرین جشنواره شعر خوزستان قرار شد که از سال آینده این جشنواره به جنوب کشور تعمیم داده شود که مورد موافقت مسئولان قرار گرفت و اولین جشنواره شعر جنوب کشور سال آینده در ماهشهر برگزار خواهد شد.

الهی ادامه داد: استانهای حاضر در این جشنواره متشکل از خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، ایلام و دیگر استانهای جنوبی خواهد بود.

وی افزود: جشنواره شعر در سطح منطقه ای هم برگزار میشود و اینطور نیست که با برگزاری جشنواره در سطح جنوب کشور، جشنواره شعر استانی برگزار نشود.

الهی در پایان از افتتاح انجمن شعر عربی در شهرستان ماهشهر خبر داد و گفت: این انجمن مختص شهروندان عرب زبان میباشد که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده است و حدود ۳۰ شاعر عرب زبان عضو انجمن شده اند و آثار خوبی با زبان عربی ارائه میدهند.