رقابت حسن روحانی با گزینه دولت و اصولگرایان

خورنا: غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و مشارکت مردم در این دو انتخابات گفت: با توجه به همزمانی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و همچنین چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا پیش بینی می شود که مردم استان ها و روستاها مشارکت قابل توجهی در انتخابات شوراها داشته باشند. چرا که رقابت در روستا ها قومی است و مردم در آنجا می خواهند نقش تاثیر گذاری در انتخابات ایفا کنند. ضمن آنکه این مشارکت پس از انقلاب در استانها و روستاها نمود قابل توجه ای داشته است.

وی افزود: به طور کلی اگر نگاهی ملی به انتخابات سال ۹۲ داشته باشیم و با توجه به مشارکت ۶۴ درصدی مردم در انتخابات گذشته، پیش بینی می کنم در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و شوراها با مشارکت ۷۰ درصدی یعنی با رای ۳۷،۳۸ میلیونی مردم ایران روبه رو شویم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین اظهارداشت: احزابی که می خواهند در انتخابات شوراها لیست ارائه دهند، باید گزینه ریاست جمهوری خود را هم در کنار گزینه های شوراها به مردم معرفی کنند.

دهقان با بیان اینکه ما به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال ۹۲ امیدوار هستیم، خاطرنشان کرد: برخی بدبینانه تحلیل می کنند که با توجه به انتخابات سال ۸۸ و مسائل بعد از آن ما در این دوره از انتخابات با افت مشارکت مردمی روبه رو خواهیم شد در حالی که مشخص شد موضوع تقلب که در آن دوره مطرح شد با واقعیت های جامعه ایرانی مطابقت نداشت.

وی گفت: حزب اعتدال و توسعه حتما در انتخابات شوراها فعال خواهد بود و در حد بضاعت افراد هم خط و هم فکر خود را به مردم معرفی خواهد کرد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین درخصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز افزود: در این دوره از انتخابات حضور شش یا هفت نفر از جناح های مختلف قابل پیش بینی است. اما باز باید تا اردیبهشت ماه منتظر آرایش نهایی و شفاف انتخابات ماند. چرا که هنوز دو مصداق اصلی جریان اصولگرا مشخص نشده است. یعنی خروجی مثلث قالیباف،حداد عادل و ولایتی همچنان داری ابهام است و همچنین خروجی مثلث جبهه پایداری نامشخص است. حال اینکه آیا خروجی این دو به هم می پیوندند سوالی که باید پس از سال جدید منتظر جواب آن باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز گزینه دولت در انتخابات ریاست جمهوری در هاله ای از ابهام قرار دارد، گفت: احمدی نژاد عزم آن را دارد تا گزینه اصلی خود را وارد انتخابات کند. اما اینکه شورای نگهبان دراین باره چه نظری دارد باید در آینده به پاسخ آن رسید.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه جریان میانه رو بعنوان یکی از اضلاع انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی می شود، در خصوص گرینه این جریان در انتخابات آینده، اذعان داشت: به عنوان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه حسن روحانی را گزینه اصلی این جریان می دانم.

دهقان به فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پرداخت و با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می توانند در این دوره از انتخابات دو،سه گزینه داشته باشند، تصریح کرد: البته باید منتظر تصمیم نهایی این جریان ماند، اما به نظر می رسد که عارف، کواکبیان و محمد شریعتمداری در انتخابات شرکت کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: رقابت اصلی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری میان گزینه اصولگرایان، دولت و جریان میانه شکل خواهد گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *