خبرهای خوش برای مردم خرمشهر

خورنا: فرماندار خرمشهر مجموع مصوبات جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور را برای خرمشهر بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری و تحقق آنها شاهد جهشی مناسب در زمینه اشتغال‌زایی و خدمات شهری خرمشهر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به آبادان مبلغی به عنوان کمک به این شهرستان در حوزه‌ عمرانی و خدمات شهری اختصاص یافت.

وی افزود: در این راستا و در سفر روز گذشته معاون اول رئیس جمهور و وزرای نفت، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص اختصاص اعتباراتی برای خرمشهر نیز پیگیری‌هایی انجام شد.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرایی که در این سفر وی را همراهی می‌کردند ویژه آبادان و خرمشهر برگزار شد.

حسینی تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد یکصد میلیارد ریال اعتبار برای عمران و خدمات شهری خرمشهر اختصاص یابد و وزارت نفت نیز این مبلغ را تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه شرکت کشتی‌سازی اروندان که در بلاتکلیفی در زمینه مالکیتی قرار داشت و با مشکلاتی مواجه شده بود مصوب شد تا این شرکت مهم کشتی‌سازی در خرمشهر همچون شرکت کشتی سازی شهید موسوی به وزارت دفاع واگذار شود.

فرماندار خرمشهر خاطرنشان‌کرد: یکی دیگر از مصوبات بسیار خوب این جلسه در خصوص شرکت فولاد خرمشهر بود که بر این اساس شرکت فولاد خوزستان مکلف و متولی آماده‌سازی و تکمیل فولاد خرمشهر شد.

وی گفت: در زمینه حریم مرزی نیز تصمیمات مناسبی اخذ و مقرر شد تا حریم مرزی شهرستان توسط نیروهای انتظامی مستقر ابلاغ و مشکلات مردم برای تردد و کشاورزی در این مناطق رفع شود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: در زمینه بافت فرسوده نیز با موافقت وزیر راه و شهرسازی مصوب شد تا منازلی که در آبادان و خرمشهر در حوزه بافت‌های فرسوده قرار دارند از تسهیلات این طرح برای نوسازی استفاده کنند.

حسینی گفت: کارخانه کک سبز خرمشهر نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در زمینه خرمشهر بود که بسیاری از کارهای آن اجرایی شده و برای راه‌اندازی به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد تا بانک تجارت خوزستان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام و اطلاعات در خصوص این شرکت را جمع‌آوری و به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای موافقت با پرداخت اعتبارات مورد نیاز را ارائه کند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز نخست این طرح برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی و با راه‌اندازی فاز دوم نیز برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یک هزار نفر غیرمستقیم ایجاد و با ظرفیت ۸۰ هزار تن تولید سالانه به فعالیت خواهد پرداخت.

فرماندار خرمشهر در پایان گفت: در مجموع جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور مصوبات بسیار خوبی را برای خرمشهر در پی داشت که امیدواریم با پیگیری و تحقق آنها شاهد ایجاد جهش مناسبی در زمینه اشتغال‌زایی و خدمات شهری در این شهرستان باشیم.