هشدار: گرد و غبار خوزستان را تحت سیطره خود قرار می‌دهد

خورنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از حرکت سامانه گرد و غباری به سوی مرزهای خوزستان خبر داد.

محمدرضا آملازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی استان، نشان دهنده‌ تغییرات قابل‌ توجه فشار هوا در صحرای شمال شرق عربستان و جنوب عراق است که پیامد آن وزش بادهای شدید و برخاستن توده‌ای بزرگ از گرد و خاک در منطقه مذکور خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در استان خوزستان افزود: آخرین تصاویر ماهواره‌ای موید آن است که توده یاد شده در ساعات آینده از مرزهای غربی وارد استان خوزستان شده و بخش‌های وسیعی از مناطق خوزستان را تحت سیطره خود قرار خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در این باره هشدارهای لازم صادر شده است، خاطرنشان کرد: برای رعایت برخی اصول ایمنی در سطح استان به همه فرمانداری‌های استان آماده باش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تردد در خیابان‌های شهر کمتر شود، گفت: مردم در صورت نبود فعالیت‌های ضروری از خانه خارج نشوند و در این باره نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان و اداره کل هواشناسی استان ماندگاری این سامانه در استان زیاد خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *