همان شمشیری که به دفاع از مسئولان کشیده​ایم، با اشارتی بر روی همان فرد خواهیم کشید

خورنا: نماینده تهران در نطقی هم به دولت انتقاد کرد و هم به مجلس و در نهایت هم به درخواست نمایندگان با دو بار شعار «زنده باد اسلام» نطقش را پایان داد.

به گزارش نتخاب ؛ روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامینطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلسرا اینگونه آغاز کرد:با درود بر محمد و آل محمد و سلام بر آن بزرگ‌مردی که در سخت‌ترین شرایط انقلابی را پایه‌گذاری کرد که طنین آن هنوز در رواق تاریخ در حال پیچیدن است. درود بر آن امامی که پایه‌ای به نام ولایت، استوار ساخت که بی‌شک بدون آن انقلاب هرگز ماندگار نمی‌ماند، سلام بر رهبر فرزانه انقلاب که با درایت، دوراندیشی و صبوری کشتی انقلاب را در طوفانی‌ترین شرایط به پیش می‌برد

وی با بیان اینکه سخنش را با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری در سه مورد جمع‌بندی می‌کند گفت: اولین مورداقتصاد است؛ مباحث برنامه و بودجه سال ۹۲ در پیش است، مجلس چه استراتژی را برای برنامه سال آینده در پیش گرفته است، آیا بهتر نبود که چند جلسه را تعطیل می‌کردیم و با حضور کارشناسان، سیاست اقتصادی برنامه و بودجه را ترسیم می‌کردیم تا در چارچوب آن استراتژی را تعیین کنیم.

وی گفت:ما باید پیش‌بینی کنیم که سال آینده ممکن است درآمد ارزی پایین‌تر و انتقال ارز سخت‌تر شود بنابراین باید به شدت مصرف ارز را پایین بیاوریم و راه آن این است که واردات حساب شده و کنترل شود و واردات غیر ضروری مانند اتومبیل‌های گران قیمت، اشیاء لوکس و اشیائی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود را ممنوع نماییم و از واردات مواردی که به تولید داخلی لطمه می‌زند جلوگیری کنیم.

حسینیان تأکید کرد: اجازه واردات غیر ضرور حتی بدون پرداخت ارز دولتی یا مرجع، تقاضای بیشتر در بازار ارز و در نتیجه فشار روانی بر اقتصاد را منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم تصریح کرد: مشکل اساسی تولیدات داخلی دو چیز است؛ اول واردات ارزان که بی‌اختیار مصرف کننده را به سوی جنس خارجی می‌کشاند و دوم عدم نقدینگی و حساب در گردش کارخانجاتی که می‌توانند با ظرفیت تمام هم مصرف داخلی را تأمین کنند هم در کشورهای منطقه بازاریابی کنند.

وی افزود: مشکل ارزانی اجناس داخلی تا حدودی خود به خود حل شده است، اما مشکل عدم نقدینگی برای تهیه منابع اولیه کارخانجات همچنان باقی است بنابراین مجلس باید اعتباراتی را برای کارخانجات داخلی در نظر بگیرد.

نماینده مردم تهران یادآور شد: بعضی دوستان می‌گویند مردم در ایران در این بحران اقتصادی ثروتشان به نصف یا ثلث تقلیل یافته است این سخن قابل تفسیر است، این سخن نسبت به ثروتمندان صحیح نیست زیرا ثروت آن‌ها یا به صورت کالا یا ملک یا کارخانه یا اتومبیل بوده که به همان نسبت قیمت اینها افزایش یافته است اما آنکه در این بین آسیب دیده است کارگران، کارمندان و به خصوص بازنشستگان هستند که تنها درآمد و منبع زندگی آن‌ها حقوق آن‌ها بوده که به مراتب قدرت خرید آن‌ها را پایین آورده است.

وی تأکید کرد که مجلس در بودجه سال ۹۲ باید فکری به حال این قشر به خصوص بازنشستگان کند.

این نماینده مجلس درباره روابط آمریکا و ایران نیز در نطق خود گفت: براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین کننده سیاست کلی نظام، رهبری است و بی‌شک یکی از مصادیق آن رابطه با آمریکاست که رهبری اصول آن را تعیین فرمودند پس هیچ یک از مسئولان نظام حق اقدام یا سخنی مبنی بر رابطه با آمریکا را بدون اجازه رهبری و انطباق با اصول ترسیم شده ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا از ما می‌خواهد بر سر یک حق مسلم با آن‌ها مذاکره کنیم، فرض کنیم ما از این حق صرف‌نظر کردیم چه تضمینی است که آمریکا در مورد حق استفاده از نانو تکنولوژی یا بیوتکنولوژی ادعایی جدید مطرح نکند وباب اختلاف جدیدی را باز نکند یا از ما بخواهد که از قسمتی از سرزمین خود عقب‌نشینی کنیم، به علاوه اینکه ما یک تجربه تلخ هم داریم که در دولت پیشین غنی‌سازی را تعلیق کردند و رئیس جمهور خاتمی به دنبال ذوب یخ‌های بین ایران و آمریکا بود. نتیجه چه شد؟ آیا جز این بود که رئیس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت نامید؛ محور شرارت یک فحش سیاسی نبود یک واژه حقوقی بود که آمریکا به خود حق می‌داد به ایران حمله کند و آن را به اشغال خود در آورد.

حسینیان در ادامه با اشاره به اینکه استراتژی رهبری اتحاد میان قوا و آرامش داخلی است، یادآور شد: رهبری پیش از این جزئیات این اتحاد را اعلام کردند و فرمودند جواب های هوی نیست، در اختلافات باید یکی کوتاه بیاید، بنابراین هر کس که این استراتژی را به هر بهانه با نام حق مجلس یا حق دولت یا حق قوه قضائیه بر هم بزند محکوم است گرچه شروع کننده گناهکارتر است امام پاسخ‌کننده نیز از امر رهبری تخطی نموده و محکوم است.

وی افزود: استراتژی دشمن برای انتخابات ایجاد جوی ملتهب است که با جرقه‌ای جامعه را به اغتشاش بکشاند، تجربه این چند روز که ارزان به دست نیامد باید الگوی پیش روی ما باشد. دادن اطلاعیه و بیانیه گرچه لازم است ولی کافی نیست و باید در عمل نشان دهیم که تابع ولایت هستیم.

وی تأکید کرد که هیچ کس برندهاین اتفاقاتنبود خصوصا که باعث تاثر نائب حجت خدا شدیم که این بخشودنی نیست.

حسینیان تصریح کرد: صریحا اعلام می‌کنم که ما با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌ایم و رابطه ما با اشخاص نسبت آنها بارهبری است و هر کس این نسبت را فاصله بیاندازد ما به همان نسبت از او فاصله می‌گیریم و باید همگان بدانند که همان شمشیری را که به دفاع از مسئولین کشیده‌ایم با اجازتی یا اشارتی بر روی همان فرد خواهیم کشید و با صدای رسا اعلام می‌کنیم نه از گذشته خویش پشیمانیم و نه بر موضع فعلی سرافکنده چرا که امام راحلمان فرمود ملاک حال فعلی افراد است ما نیز در همه حال به تکلیف خود عمل خواهیم کرد.

وی گفت: ما بارها نشان داده‌ایم که همچنان به راهنمایی‌های مقام معظم رهبری نیازمندیم، بعضی از دوستان اصرار می‌کنند که از رهبری خرج نکنید گرچه این حرف صحیحی است اما نباید این عبارت به حق، عمل به خواست دشمن باشد، دشمن می‌خواهد رهبری را منزوی کند و ما همواره باید خود را در معرض رهنمون‌های مقام معظم رهبری قرار دهیم و تجربه به ما نشان داده که هر گاه جز این عمل کرد‌ه‌ایم زیان کرده‌ایم. البته دشمن باید بداند با همه اختلاف سلایق و بداخلاقی‌ها همه ارکان نظام در وقت ضرورت امر رهبری را واجب و مطاع می‌بینند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی اقای حسینیان اگه رئیس جمهور از پرونده شما هم بخواهد بگوید که سنگ روی سنگ بند نمی شود نگذارید عابرویتان برود اکثر نمایندگان مجلس کار اقتصادی میکنند و همه شان به طریقی آویزان دولت بوده اند و آتو دست دولت داده اند و اقای رئیس جمهور از اکثر انها آتو دارد و انشااله همه این مدارک و اسناد در ماههای اینده توسط رئیس جمهور رو خواهد شد
  • علی شما اول بروید اقتصاد رو مطالعه بفرمایید بعد سخنرانی کنید در هیچ جای دنیا ماشین و خانه ثروت نیست و به صورت یک کالای مصرفی است که مستهلک میشود و ثروت د ر تولید و درامد حاصل از خدمات است