کاندیداتوری فلاحیان قطعی شد

خورنا: وزیر اطلاعات دولت سازندگی از حضور قطعی خود در انتخابات خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد کشور پیشرفته اسلامی هستم.

آیت الله علی فلاحیان عصر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اهداف سفر خود به استان خراسان جنوبی گفت: برای مراسم جشن ولادت امام حسن عسگری (ع) و سخنرانی در جمع مردم بیرجند و همچنین دیدار با دوستان به این استان سفر کرده ام.

وی در خصوص کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: درخواست‌های مردمی از بنده به حد نصاب رسیده و کاندیداتوری‌ام در انتخابات ۹۲ قطعی است.

وی با بیان اینکه شرکت و نقش آفرینی در عرصه انتخابات وظیفه ملی است، عنوان کرد: تثبیت قیمت ها، آرامش بازار از طریق مبارزه با تورم از اولویت های برنامه های انتخاباتی من است.

فلاحیان ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان را از دیگر اولویت های خود عنوان کرد و افزود: در کمیت دانشگاه ها رشد کرده اند اما هم اکنون فارغ التحصیلان بیکار زیادی داریم که در راستای ایجاد شغل برای آنها برنامه داریم.

وی گفت: همچنین برنامه هایی نیز برای ایجاد شغل چهار میلیون دانشجوی در حال تحصیل نیز داریم.

با شعار ایجاد کشور پیشرفته اسلامی می آیم / استقراض نمی کنیم

وی ایجاد کشور پیشرفته اسلامی را از دیگر اولویت ها خود عنوان کرد و بیان داشت: با این شعار به میدان می آیم و ایجاد دولت الکترونیک و سوق دادن صنعت کشور به سوی فرا صنعتی از دیگر برنامه های است که مد نظر دارم.

وزیر اطلاعات دولت سازندگی در خصوص ادامه طرح هدفمندی یارانه ها نیز عنوان کرد: هر مقدار حاملهای انرژی افزایش داده شود، به مقدار استحصال به صورت یارانه نقدی پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود اقتصاد به دلیل نقدینگی بیش از حد بوده است، گفت: این افزایش نقدینگی به دلیل استقراض از بانک مرکزی برای پرداخت یارانه ها و مسکن مهر بوده است.

فلاحیان با بیان اینکه در دولت نهم و دهم نقدینگی چهار برابر شده است، عنوان کرد: نظر من بر این است که نباید استقراض کنیم، بلکه باید این استقراضی که از بانک مرکزی شده آرام آرم بر گردد.

وی تصریح کرد: دولت فعلی با دادن یارانه و سایر کمک ها به دهک های پائین جامعه تقاضا را در جامعه افزایش داد که اگر واردات محصولات را نداشتیم تولید ملی افزایش پیدا می کرد.

فلاحیان افزود: حد گران شدن حاملهای انرژی هم چیزی نیست که برخی می گویند، طبق قانون، بنزین در انتهای تمام فازها بین هزار تا دو هزار تومان خواهد شد.

آمریکا توان مبارزه با اسلام را ندارد/ روابط اقتصادی و امنیتی آرام می شود

وی در خصوص تحلیل روابط ایران و آمریکا و پیشنهاد مذاکره با این کشورنیز گفت: دعوای ما با آمریکا بر سر دو محور است، اینکه امریکا می گوید که یا ارزشهای مرا به عنوان ارزشهای خود برگزین یا منافع مرا تامین کن.

وی با بیان اینکه آمریکا با دولت هایی که سبقه دینی دارند به شدت مخالف است، گفت: ارزشهای آمریکایی آزادی مطلق و دموکراسی غربی بدون دین است.

فلاحیان افزود: آمریکا در تضاد بین منافع و ارزشها هم اکنون به دنبال منافع خود است و به این نتیجه رسیده است که توان مبارزه با اسلام را ندارد.

وی با بیان اینکه باید پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه برچیده شود، تأکید کرد: حرف ما این است که آمریکا حضور نظامی در منطقه دارد و به دنبال هژمونی سلطه است. ضمن اینکه با تمام وجود از حامیان خود در منطقه حمایت می‌ کند در حالی که مردم منطقه بیدار شده‌اند و دیگر آن سیاست های گذشته سرمدارانشان را قبول نداشته و به اسلام ‌گرایان روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاستمداران آمریکا نیز به این نتیجه رسیده اند که باید پایگاه‌های نظامی در منطقه کم شود، گفت: این کشور در خصوص سیاست دولت سازی نیز شکست خورده و به دنبال برنامه نویسی جدید است که پیشنهاد مذاکره با ایران در این راستا مطرح شده است.

عضو خبرگان رهبری، حضور آمریکا در منطقه باعث بی ‌ثباتی و افزایش قیمت نفت شده است و این موضوعی است که خود آنها نیز در کنفرانس قزاقستان به این موضوع اشاره کردند.

وی با بیان اینکه ماه های آینده ماه های سرنوشت سازی برای تغییر و تحولات ژئوپولتیک است، گفت: روابط اقتصادی و امنیتی از تنش های موجود به آرامش می رود.

وی با بیان اینکه مردم ایران تا کنون فشارهای زیادی را تحمل کرده اند، افزود: افق روشنی را پیش رو داریم و این فشارها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروز ایران است که در منطقه تاثیر می ‌گذارد نه آمریکا؛ براین اساس آمریکایی‌ها باید بساط خود را از منطقه جمع کنند.

در انتخاب مدیران کابینه توجهی به گرایش های سیاسی ندارم

وی دانش و تجربه، توان مدیریتی و امین بودن را سه ملاک برای انتخاب افراد و مسئولان دانست و افزود: در انتخاب مدیران توجهی به گرایش های سیاسی ندارم.

به گزارش مهر،وزیر اسبق اطلاعات در خصوص اینکه پیش بینی می کنید چه جناحی از شما در انتخابات حمایت کند، گفت: اگر وضعیت آرای من خوب باشد پیش بینی می شود حمایت اصولگرایان را داشته باشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *