فرماندار ماهشهر خبر داد: ایجاد ۲۶ جبهه کاری برای تکمیل پروژه فاضلاب در ماهشهر و بندرامام

خورنا: فرماندار ماهشهر از ایجاد ۲۶ جبهه کاری در راستای جایگزینی شبکه جدید به جای شبکه قدیمی فاضلاب در شهرهای بندرامام و ماهشهر شد.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار با اعتبار اوراق مشارکت طرح فاضلاب این دو شهر به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: با همکاری خوب و مطلوب دستگاه‌ها و مسئولان شهری ۲۶ جبهه کاری در شهرهای بندرامام و ماهشهر تشکیل شده‌اند تا هر چه زودتر شبکه جدید جایگزین شبکه قدیمی شود.

فرماندار ماهشهر هدف از اجرای شبکه جدید فاضلاب را علاوه بر فرسودگی سیستم فاضلاب قدیمی، دفع بهداشتی و استاندارد فاضلاب شهری و حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: با احداث شبکه جدید که فقط مخصوص دفع فاضلاب خواهد بود از ورود آب‌های سطحی به آنها جلوگیری شده و از این به بعد اینگونه آب‌ها در ماهشهر از طریق جوی‌های روباز به سمت هور هدایت و دفع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در شهر بندرامام وضعیت به گونه دیگری‌ست، اضافه کرد: آب‌های سطحی در بندرامام باید از طریق ایستگاه‌های پمپاژ به سمت دریا منتقل و دفع شوند که این روند در صورت قطع برق و خاموشی پمپ‌ها مختل شده و برای دفع آب‌های سطحی با مشکل مواجه خواهیم شد.

حیاتی شرایط جوی نامناسب و نبود لوله مورد نیاز را باعث کندی روند اجرای کار در برخی جبهه‌ها اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه تا ۱۵ اسفندماه حفاری‌ها باید پایان پذیرد لازم است با نظارت بهتر از طریق افزایش ناظران مقیم و تامین به موقع لوله مورد نیاز سرعت اجرای کار را افزایش دهند.