کرباسچی: برای حمایت از کاندیدای اصولگرا به نتیجه ای نرسیدیم

خورنا: غلامحسین کرباسچی با اشاره به جلسات داخلی حزب کارگزاران برای انتخابات پیش رو، گفت: کارگزاران جزء گروههای اصلاح طلب است و به صورت جداگانه و مستقل از مجموعه اصلاح طلبی در انتخابات عمل نخواهد کرد.

کارگزاران برای حضور فعال در انتخابات تاکید دارد

وی افزود: کارگزاران اصرار دارد با توجه به شرایط کنونی و مشکلاتی که در این ۸ سال برای کشور ایجاد شده است اگر بتواند تغییراتی در وضع موجود به وجود بیاورد، با نیروهایی که اصلاح طلب و نیروهای تحول خواه یک برنامه ارائه کند.

کرباسچی با تاکید براینکه باید در انتخابات فعال بود، تصریح کرد: از لحاظ تحلیلی اعتقاد داریم که باید در انتخابات فعال باشیم و تلاش کنیم که آراء مردم را به سمت و سوئی سوق دهیم که به نفع کشور و اصلاح وضعیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

دبیرکل حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: الزاما کارگزاران یک کاندیدای مستقل نخواهد نداشت، اما بر حضور و فعال بودن اصلاح طلبان در انتخابات تاکید دارد.

برای حمایت از کاندیدای اصولگرا به نتیجه ای نرسیدیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از یک کاندیدای اصولگرا حمایت کنید؟ گفت: بستگی داد که مجموعه اصلاح طلبان به چه نتیجه ای برسند و در مورد این موضوع تا کنون بحث جدی صورت نگرفته است و البته بستگی دارد چه اصولگرایی منظورتان باشد چراکه از مشائی تا سردار قاسمی اصولگرا محسوب می شوند.

حسن روحانی معتدل است نه اصولگرا

دبیرکل حزب کارگزاران پرسید آیا ممکن است این اصولگرا حسن روحانی باشد، گفت: من بعید می دانم آقای روحانی خودش را به آن معنا اصولگرا بداند؛ ایشان معتدل است.

با اصلاح طلبان بدلی هماهنگ نیستیم

کرباسچی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از اصلاح طلبان ادعا کرده اند کارگزاران به صورت مستقل عمل می کند و با دیگر گروهها هماهنگ نیست؛ یادآور شد: کارگزاران با سایر مجموعه اصلاحات هماهنگ است اما بله ممکن است با کسانیکه اخیرا ادعای اصلاح طلبی کرده اند و جزء اصلاح طلبان بدلی هستند هماهنگ نباشد.

هر کاندیدایی که دنبال تحول در سیاست است در معرض انتخاب ما خواهد بود

به گزارش مهر، دبیرکل حزب کارگزاران در پایان خاطرنشان کرد: کارگزاران علاوه بر نجفی و جهانگیری، سایر کسانیکه خود را در معرض کاندیداتوری قرار داده اند را رصد خواهد کرد و هر کاندیدایی که خواهان تحول و تغییر در سیاست های جاری کشور باشد را در معرض انتخاب خود قرار خواهد داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *