هفته هشتم فوتبال لیگ برتر خوزستان/ صدرنشینان شکست خوردند

خورنا: هر چه زمان می گذرد و پیکارهای لیگ برتر فوتبال خوزستان پیش می روند، تیمها با شناخت نقاط قوت و ضعف خود به این جام طراوت می بخشند تا شاهد شکوفایی جوانانی باشیم که در این بستر پرورش می یابند.

به گزارش خبرنگار خورنا، هفته هشتم که به نام شادروان اسفندیار دوستانی نامگذاری شده بود در حالی پشت سرگذاشته شد که هفت پیروزی و یک تساوی در کارنامه خود ثبت کرد.

این هفته روز ناکامی صدرنشینان بود. رقابت تنگاتنگ استقلال ملاثانی، فرهنگ رامهرمز و شلمچه نوین خرمشهر در صدر جدول و همچنین تعقیب تیمهای استقلال شوشتر، پرسپولیس ویس، شیبان باوی، نفتون مسجدسلیمان و جنوب سوسنگرد برای تصاحب صدرنشینی حساسیت خاصی را در فوتبال خوزستان بوجود آورده است.

نکته مورد اعتراض اکثریت، ناهماهنگی و ضعف بعضی داوران بود که موجب اعتراض و جنجال بعضی تیمها قرار گرفت. با توجه به رقابتهای نزدیک در صدر و قعر جدول کمیته داوران باید دقت بیشتری بخرج دهند تا بازیها با روال عادی به سرانجام برسد و اعتراض و جنجال بازیکنان و تیمها از ورزشگاههای خوزستان رخت بربندد.

در حساس ترین مسابقه هفته، فرهنگ رامهرمز میزبان استقلال ملاثانی بود و پیروزی ۳ بر ۱ فرهنگ رامهرمز را در بر داشت. استقلال با قبول شکست تهدید فرهنگ را بیش از حد احساس کرد، چرا که فرهنگ با شکست دادن حریف هم امتیاز استقلال و بر حسب تفاضل گل در مکان دوم قرار گرفت.

هر چهار گل این مسابقه در نیمه دوم رقم خورد. برای فرهنگ رضا احمدی و محمدعلی چراغی دو گل و تک گل استقلال را علیرضا حمیدی به ثمر رساندند.

در پایان بازی داریوش هرمزی سرمربی استقلال، لغزنده بودن زمین مسابقه و داور را عامل باخت تیمش معرفی کرد.

وی اضافه کرد: در اوج حملات تیم ما که یک بر صفر عقب بود، داور مسابقه به راحتی از یک پنالتی بسود تیم ما چشم پوشی کرد تا در ادامه بر روی ضدحملات تیم حریف دو گل دریافت کنیم.

قضاوت این دیدار را رضا قاسمی با کمکهای یوسف شهریاری و مازیار معتمدنیا بر عهده داشتند.

سفر شلمچه خرمشهر به استادیوم شهدای ویس برای این تیم هیجان انگیز بود. شلمچه با کسب سه امتیاز از رده هفتم به رده سوم صعود کرد.

قرمزپوشان ویس با آنکه ۳ بر ۰ باختند سه بار توپ را به تیر زدند. داور مسابقه هم دو بازیکن و سرمربی این تیم را اخراج کرد تا فریادهای بهمن فریس از نحوه قضاوت به آسمان بلند شود.

وی عامل باخت تیمش را به داوری ربط داد و گفت: داور مسابقه بسیار ضعیف و نامتعادل سوت زد و براحتی در خانه سر تیم ما را برید. این دیدار را شایان مولایی با کمکهای علی دشتی و محمد درخشان قضاوت کردند.

بازی میلاد دزفول در برابر شیبان باوی جالب ترین نمایش هفته بود چرا که شاگردان تختابی ۵ بار دروازه حریف را به توپ بستند تا شیبان ناکامی تیمهای ملاثانی را این هفته تکمیل کند.

شگفتی هفته در حمیدیه رخ داد. دیدار استقلال حمیدیه و استقلال شوشتر در حالی با برتری آبی پوشان حمیدیه خاتمه یافت که وقت اول را آبی پوشان شوشتر با یک گل پشت سرگذاشته بودند.

در اینروز راهی منابی با تعویض های موثر خود روند بازی را تغییر داد تا از شکست به پیروزی برسد و اولین باخت استقلال شوشتر حاصل شود. این تیم از رده دوم به رده چهارم سقوط کرد. گلهای تیم استقلال حمیدیه را مهدی جلیزی و حمزه سگور به ثمر رساندند.

سرمربی تیم استقلال حمیدیه راهی منابی عملکرد شاگردانش را ستود و گفت: تیم ما از مشکلات شدید مالی رنج می برد. هیچ ارگان یا نهادی حاضر نیست به تیم ما کمک کند.

وی ادامه داد: حتی با خرید یک دست پیراهن برای تیم، هر اسپانسری را میپذیریم.

در همین چارچوب، جنوب سوسنگرد رقیب صدرنشینان در بندرماهشهر صاحب باخت ۲ بر ۱ شد. در این بازی شاهین ماهشهر در ادامه روند رو به رشد خود در نیمه اول با دو گل محمدصالحی نژاد و رضا صالحی از حریف پیش افتاد تا تک گل حسین بیت سعید که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید برای جبران شکست کافی نباشد.

از نکات گفتنی این بازی اخراج دو بازیکن جنوب سوسنگرد در نیمه اول توسط داور بود. قضاوت این بازی برعهده امین قشقایی با کمکهای رضا قیم و احمدخضریان بود.

سرمربی تیم جنوب سوسنگرد، رسول بیت سیاح نیز از داور میدان بسیار شاکی بود و از کمیته داوران خواست نظارت بیشتری بر بازیها داشته باشند. درگیری لفظی و تا حدودی فیزیکی مسئولین تیم جنوب سوسنگرد با ناظر بازی نقطه تاریک این دیدار بود.

در دیگر بازی پیروزی ۴ بر۲ نارنجی پوشان مسجدسلیمانی بر زردپوشان ایذه ای حادثه مهم هفته هشتم بود. دو تیم در اینروز یک بازی هجومی ارائه دادند که در این میان نفتون از موقعیتها بهتر استفاده کرد و در پایان پیروزی ۴ بر ۲ را رقم زد.

شاهین هندیجان در حالی که با گل مکینه کار از میهمان خود استقلال مسجدسلیمان پیش بود گل دوم را نیز توسط خلیل بحرکانی در وقتهای اضافه به ثمر رساند تا سرمربی اخراجی استقلال که از روی سکوها تیمش را اداره می کرد از بازیکنانش بخواهد به بازی ادامه ندهند.

عبدالقادر بغلانی با کمکهای نجف وند و بهمئی قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

در پایان بازی صادقی سرمربی استقلال مسجدسلیمان گفت: تا چه زمانی باید داوری به تیم ما ضربه بزند؟ آیا وجدان حکم میکند تیم ما شش هفته از داوری ضربه بخورد؟

وی ادامه داد: اگر وضعیت به همین شکل پیش برود و فکری به حال این قضیه نشود از ادامه بازیها انصراف میدهیم.

ابراهیم اشکش سرمربی تیم شاهینهندیجان  از نتیجه گرفتن تیمش اظهار رضایت کرد و گفت: ما در خانه باید پیروز شویم. جایگاه ما پایین جدول نیست و با همت بچه ها و حمایت هواداران خود استارت پیروزی های خود را زده ایم.

آخرین دیدار هفته هشتم که روز پنج شنبه برگزار شد به تساوی انجامید. تیمهای استقلال رامهرمز و آنزان ایذه در رامهرمز امتیازات را تقسیم کردند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

ابتدا استقلال در دقیقه یک توسط علی بیگدلی به گل دست یافت در ادامه با اشتباه مدافع این تیم یک گل به خودی را دریافت کرد تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در پایان این دیدار درگیری دروازه بان استقلال با مهاجم آنزان می رفت به جاهای باریک کشیده شود که با وساطت مربیان دو تیم ختم به خیر شد.

پرونده هفته هشتم با ثبت بیست و نه گل بسته شد. درجدول رده بندی استقلال ملاثانی با  ۱۶ امتیاز، فرهنگ رامهرمز با ۱۶ امتیاز و شلمچه نوین خرمشهر با ۱۴ امتیاز در رده اول تا سوم قرار دارند.

نتایج کلی  هفته هشتم فوتبال لیگ برتر خوزستان:

(شاهین هندیجان ۲…استقلال مسجدسلیمان۰)

(شاهین ماهشهر ۲…جنوب سوسنگرد ۱)

(فرهنگ رامهرمز ۳……استقلال ملاثانی ۱)

(نفتون مسجدسلیمان ۵……شیبان باوی ۱)

(میلاد دزفول ۴…سپاهان ایده ۲)

(پرسپولیس ویس ۰…..شلمچه خرمشهر۳)

(استقلال حمیدیه ۲…استقلال شوشتر ۱)

( استقلال رامهرمز ۱………آنزان ایذه ۱)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *