رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خطاب به مجلس:

استیضاح وزیر علوم را به صلاح کشور نمیبینم

عباس مدحجی: دانشگاه علوم و فنون دریای خرمشهر در آستانه ی هفته ی پژوهش از عملکردها و برنامه هایش رونمایی کرد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شعار هفته ی پژوهش سال جاری را “پژوهش هدفمند ، فناوری ارزش افرین در خدمت تولید ملی” اعلام کرد و از تلاش برای تقویت وتوسعه مراکز دانش بنیان خبر داد.

دکتر لطف الله خواجه پور از ۳۰ واحد شرکت رشد و ۹ واحد دانش بنیان با ده درصد افزایش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: درسال ۹۶ رتبه ی دوازدهم دانشگاه های دولتی را با ۲۱۸مقاله ی هیئت علمی کسب کردیم. نسبت مقالات ارائه شده به تعداد اعضای هیئت علمی حدود یک به ۲/۸ است و سه رتبه ی کشوری در جشنواره ملی حرکت برای فعالیت انجمن ها کسب کردیم. هم اکنون ۱۷ طرح پژوهشی مشترک با صنایع داریم.

خواجه پور همچنین فضای آموزش را نیازمند ثبات مدیریتی دانست و افزود: استیضاح وزیر علوم به صلاح نیست و اولویت کشور نیست. اولویت های مهمتری برای فعالیت نمایندگان وجود دارد. ارتباط باسازمانهای فنی و حرفه ی، تعامل با نمایندگان مجلس ،تلاش در ارتقای کیفی دانشگاها، انتصاب مدیران مرتبط ، حمایت از تشکلهای علمی و فرهنگی، فعالیت رفاهی، اردوهای راهیان نور در دوره وزارت دکتر منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اتفاق افتاده است. رتبه ی علمی کشور در جهان ۱۶است. درسال ۲۱۰۵ ، دو دانشگاه برتر جهانی داشتیم اما درسال ۲۰۱۸به شش دانشگاه رسید. دلیل استیضاح را با این شرایط نمیدانم و نفعی هم در استیضاح نمیبینم. انتظار دارم نمایندگان مجلس تجدید نظر نمایند و بگذارند فضای علمی در بستری آرام بکار خود ادامه دهد زیرا پیشرفت مشهودی در دوره وزارت دکتر غلامی وجود داشته است.

خواجه پور در ادامه اظهاراتش از بهره برداری فاز دوم دانشکده منابع طبیعی با اعتبار ۱/۸میلیارد تومان در هفته ی آینده تکمیل آزمایشگاه مرکزی با اعتبار ۴ میلیارد تومان با ۷۰درصد پیشرفت خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دیوار حاشیه ساز خوابگاه پسران و دختران را شوخی دانش جویی خواند و مشخصا گفت: بعدها دانشجویان بابت نصب این دیوار تشکر کردند. امنیت دانشجویان وظیفه ماست و با اینکار رفت و امد دانشجویان تسهیل شد.

لازم به ذکر است نصب این دیوار در ابتدای ترم تحصیلی بین محل تردد دانشجویان دختر و پسر حواشی و اعتراضاتی را از سوس دانشجویان این دانشگاه درپی داشت./ عکس از اکبرکاویانپور