برگزاری مراسم ۵ خرداد سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان و تقدیر علی عسگر ظاهری از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مناطق نفتخیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان + تصاویر

میثاق حاجتی | خورنا:  به مناسبت ۵ خرداد سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان از سوی دفتر ارتباطات مردمی علی عسکر ظاهری نماینده شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مراسمی برگزار و از زحمات مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مناطق نفتخیز جنوب  وشرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از  سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی عسکر ظاهری طی سخنانی در این مراسم ضمن تسلیت رحلت حضرت خدیجه (س) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نفت اظهار داشت: پنجم خرداد روزی بسیار با اهمیت در تاریخ ایران و جهان است که طی آن با کشف نفت در مسجدسلیمان، این شهر دروازه ی ورود صنعت به ایران و خاورمیانه شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای گفت: در حوزه مسجدسلیمان بیش از ۵۴۰ حلقه چاه وجود دارد که تنها ۴۰ حلقه از آن به بهره برداری رسیده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نافرجامی برجام گفت: امروز برجام سپری و با بد عهدی همیشگی آمریکا روبرو شده ایم اما اگر وحدت میان مردم و مسئولین محکم باشد قطعاً از این شرایطی که در گذشته نیز با آ ن روبرو بودیم گذر خواهیم کرد.

ظاهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قدردانی از زحمات فرزندان شایسته نفت وظیفه همه ماست. وی ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تولید بیش از ۸۳ درصد از تولید نفت کشورمان نقشی پر رنگ و اساسی در استقلال اقتصادی کشور دارد .

وی با اشاره به مشکلات شهر مسجدسلیمان افزود: اگرچه چهره ی کنونی شهر زیبنده نیست و انتظارات مردم از صنعت نفت خیلی بیشتر از موارد فعلی است اما به دور از انصاف است اگر نگویم که با تلاش و توجه ویژه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پروژه های ارزشمندی در حوزه های مختلف برای ترمیم چهره ی زادگاه نفت و عمران و آبادانی دوباره آن تعریف و اجرا شده اند.

وی ادامه داد:همه شاهد همدلی به وجود آمده در سطح شهرستان هستند اگر این وحدت و همدلی بیشتر شود مردم امیدوارتر خواهند شد و ان شالله که با بستر وحدت خادم خوبی برای مردم باشیم.

امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان نیز طی سخنانی گفت: چاه نمره۱حرف های زیادی برای گفتن دارد. خوشحالم از این که مسجدسلیمان را در چنین شرایط رو به جلویی می بینم. مسجدسلیمانی که زمانی در آن کنگره مسجدسلیمان بدون نفت برگزار می کردند.

وی ادامه داد: اگر چه دغدغه های ما مثل جاده میان بر و کمربندی و.. همچنان وجود دارد اما این واقعیت را باید پذیرفت که شاهد بازگشت و اوج گرفتن مسجدسلیمان هستیم و تلاش می کنیم با انگیزه ای مضاعف مجدداً شاهد اولین ها و البته این بار اولین های بومی در مسجدسلیمان باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشحالم با گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب در فضای محلی، استانی و کشوری به بلوغ عقلانی رسیده ایم که بخشی از آن حاصل همدلی به وجود آمده در شهر می باشد و البته تحسین می کنم همه کسانی را که علیرغم همه مشکلات شهرستان در این شهر ماندند و دارند برای تعالی این شهر کمک می کنند.

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان نیز در سخنانی گفت: امروز با همت و تدبیر فرزندان خوب این سرزمین بار دیگر امیدی که از مردم این شهر رخت بسته بود دوباره در دل آنها زنده شده و به عنوان یک طلبه وظیفه خودم می بینیم که از اقدامات ارزشمند صنعت نفت در این منطقه از جمله صفر شدن حریم چاه ها که مشکلات بسیاری را برای ساخت و ساز و توسعه ی شهر ایجاد کرده بود، تأمین خوراک پتروپالایش بختیاری که از سوی مناطق نفتخیز جنوب تعهد داده شد و با ای اقدام ضمن ایجاد یک مجتمع بزرگ صنعتی، اشتغالزایی خوبی هم برای جوانان بیکار صورت می گیرد و همچنین احداث راه های مواصلاتی از جمله جاده مسجدسلیمان ایذه که موجب کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسافت بین دو شهر می شود، تقدیر و تشکر کنم و برای همه دست اندرکاران این اقدامات از خداوند توفیق مسئلت نمایم.

بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی اظهار داشت: مسجدسلیمان زادگاه نفت است و این شهر حق بزرگی بر گردن ایران و خاورمیانه دارد به همین دلیل هر کاری که بتوانیم برای توسعه ی این شهر انجام دهیم از آن کوتاهی نخواهیم داشت .وی گفت: همراهی و همدلی که طی این دو سال اخیر در مسجدسلیمان می بینم کم نظیر است و این حاصل تلاش امام جمعه محترم، نماینده پرتلاش و فرماندار گرامی ست که همین مسئله باعث شده است در این دو سال اخیر کارهای بسیار خوبی در این شهرستان صورت بگیرد.

عالی پور افزود: دیدن چهره ی کنونی شهر مسجدسلیمان و وجود دهها هزار جوان با استعداد و دارای مدرک تحصیلی ولی بیکار مرا به شدت آزار می دهد از این رو اجرا برخی پروژه ها در قالب توجه به مسئولیت های اجتماعی کمترین کاری است که می توانیم برای مردم خوب و نجیب این دیار انجام دهیم.

وی اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه در حوزه های مختلف را اقدام عملی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای توجه به زادگاه نفت برشمرد و گفت: برای توسعه ی این شهر پروژه های خوبی با مساعدت و توجه وزیر محترم نفت به مسجدسلیمان دارند توسط هیأت مدیره ی شرکت ملی نفت تصویب شده که اجرای آن ها می تواند چهره ی این شهر را تا حد مطلوبی ترمیم نماید. علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار کرد: شاه کلید موفقیت ما در مسجدسلیمان وحدت و همدلی ست.

وی ادامه داد: بی نظیرترین شهرستان از لحاظ قابلیت های نیروی انسانی مسجدسلیمان است. وی با اشاره به پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان گفت:بر اساس آخرین گزارشات پتروشیمی مسجدسلیمان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های بخش خصوصی کشور با سرعت قابل قبولی رو به پیشرفت است. گوروئی ادامه داد: نگاه مردم به خواص و مسئولین است به همین دلیل مسئولین باید الگو باشند.

فرماندار مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تیم فوتبال نفت نیز گفت: از همه کسانی که از این تیم حمایت کرده اند تقدیر و تشکر می کنم. این که هواداران اعتراضات شان را به صورت منطقی در مصلی نماز جمعه اعلام می کنند نشان می دهد که ما چه هواداران با فرهنگی داریم. وی با تقدیر از علی عسگر ظاهری گفت: بنده شاهد هستم ایشان به همراه استاندار خوزستان و دیگر مسئولین شبانه روز در حال پیگیری و حل مشکلات تیم فوتبال نفت می باشند و ان شالله شاهذ خبرهای خوبی در این ارتباط خواهیم بود.

در پایان این مراسم، علی عسکر ظاهری نماینده مردم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح و تندیس از بیژن عالی پور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره ی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، قباد ناصری و اعضای هیأت مدیره ی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ارائه خدمات مختلف و متنوع به شهروندان شهرهای نفتی حوزه ی انتخابیه اش در قالب عمل به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت تجلیل و تقدیر کرد.

                

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *