رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز :

ماهیت سیستم‌های حاکم بر آموزش و پرورش برای دانش آموزان خسته کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآوری کرد: سیستم‌های آموزشی حاکم بر آموزش و پرورش به جای ایجاد انگیزش مضاعف در دانش آموزان برای رفتن به سمت ابتکار و نوآوری متاسفانه در حال حاضر بیشتر ماهیتی خسته کننده برای دانش آموز دارند بطوریکه با سوق دادن دانش‌آموز به سمت روشهای اشتباهی که در حقیقت بیشتر جنبه تبلیغی و منفعت‌طلبی دارند باعث خستگی و دوری دانش آموز از هر‌گونه خلاقیت و ابتکار می‌شوند.

_خورنا- احمدرضارستمی: در جلسه شورای نخبگان استان خوزستان که امروز یکشنبه ششم خرداد‌ماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد ایرج نظری گفت: بنیاد نخبگان باید در بحث شناسایی نخبگان، کار خود را از مدارس آغاز کند و این کار را به عنوان بیس اصلی خود در نظر داشته باشد نه اینکه از دوران دانشگاهی که واقعا تا حدی برای این مسئله دیر است بخواهد در جستجوی نخبه‌های علمی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآوری کرد: سیستم‌های آموزشی حاکم بر آموزش و پرورش به جای ایجاد انگیزش مضاعف در دانش آموزان برای رفتن به سمت ابتکار و نوآوری متاسفانه در حال حاضر بیشتر ماهیتی خسته کننده برای دانش آموز دارند بطوریکه با سوق دادن دانش‌آموز به سمت روشهای اشتباهی که در حقیقت بیشتر جنبه تبلیغی و منفعت‌طلبی دارند باعث دوری دانش آموز از هر‌گونه خلاقیت و ابتکار می‌شوند.

وی تصریح کرد: فرستادن دانش‌آموزان به مدارس غیر انتفاعی، گرفتن معلم خصوصی و نیز استفاده کردن از انواع و اقسام کلاسهای تقویتی با هزینه‌های هنگفت به امید کسب یک رتبه معمولی در کنکور دانشگاه از جمله مواردی از این سیستم آموزشی خسته کننده است.

نظری در پایان عدم حمایت از فعالان حوزه فناوری و کسب و کارهای دانش بنیان را نیز از جمله مشکلات دیگر بخش نخبگان استان دانست و گفت: بسیاری از منابع مالی استان که می‌تواند صرف داخل استان شود متاسفانه در حال رفتن به بیرون از استان است. به طور مثال یک کار تحقیقاتی بر روی آلاینده‌های محیط زیستی شهر اهواز، مستقیما از سوی سازمان محیط زیست کشور به دانشگاهی سپرده می‌شود که هیچ تخصصی در این خصوص ندارد و البته دانشگاه مذکور هم از عضو هیأت علمی دانشگاه ما خواسته‌ که این کار را برای آنها انجام بدهند.