پروفسور کرم‌زاده:

نخبگان خوزستانی خارج از کشور باید در استان مورد استفاده علمی قرار بگیرند

پروفسور کرم‌زاده: شناسایی نخبگان خوزستانی خارج از کشور که تمایل به برگزاری سمینارها و دوره‌های کوتاه مدت علمی و پژوهشی دارند نیز باید از جمله مواردی باشد که در دستور کار بنیاد نخبگان استان قرار بگیرد تا با این کار علاوه بر از بین بردن پروژه ایران هراسی غربی‌ها و در عین حال هم بتوان براساس آن یکسری مراودات و ارتباطات علمی سازنده‌ای را در استان پی‌ریزی کرد.

_خورنا- احمدرضارستمی: در جلسه شورای نخبگان استان خوزستان که امروز یکشنبه ششم خرداد‌ماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد پرفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده چهره ماندگار ریاضی کشور و عضو پیشین هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بنیاد علمی نخبگان از جمله پدیده‌های جدیدی در کشور است که هنوز آنطور که باید و شاید نه تنها ردیف بودجه‌ای مشخصی ندارد بلکه چارت فعالیتی آن نیز به طور واضح و مشخص تعیین نشده است. البته امیدواریم با تلاشهای خیلی خوبی که هم‌اکنون در حال انجام است شاهد بهبود وضعیتی این بنیاد در سالهای آینده باشیم.

وی اصلی ترین مکان استعدادیابی طرح شهاب را آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی خانواده‌های ایرانی، عدم شناخت استعدادهای بالقوه فرزندان خود است بطوریکه که با القاء یکسری رشته‌های خاصی چون پزشکی و مهندسی به فرزندان خود، همیشه، به نوعی مانع از این می‌شوند که آنها بتوانند رشته مورد علاقه خود را پیدا کنند.

این چهره ماندگار ریاضی کشور در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که بنیاد نخبگان باید آموزش و پرورش را در مسیر اجرای هر چه بهتر طرح استعداد‌یابی شهاب مورد حمایت قرار دهد اظهار کرد: آموزش و پرورش در اجرای این طرح باید به صورتی فعالیت کند که دانش آموز بتواند به استعدادها و توانایی خود به آگاهی کامل پیدا کند.

عضو پیشین هیأت علمی دانشگاه شهید چمران گفت: لازم است که برای کسب تجربه‌های نوین و متدهای بروز آموزشی، هیأت‌هایی از جانب آموزش و پرورش استان به کشورهای پیشرفته فرستاده شود تا این هیأت‌ها پس از دریافت تجربه‌های مذکور، آنها را در جهت ارتقاء بحث‌های آموزشی در کشور انتقال دهد.

وی بیان کرد: شناسایی نخبگان خوزستانی خارج از کشور که تمایل به برگزاری سمینارها و دوره‌های کوتاه مدت علمی و پژوهشی دارند نیز باید از جمله مواردی باشد که در دستور کار بنیاد نخبگان استان قرار بگیرد تا با این کار علاوه بر از بین بردن پروژه ایران هراسی غربی‌ها و در عین حال هم بتوان براساس آن یکسری مراودات و ارتباطات علمی سازنده‌ای را در استان پی‌ریزی کرد.

کرم زاده در پایان بر ضرورت تکریم و تقدیر از نخبگان علمی قدیمی استان و خدمتگزارانی که عمری را در راه خدمت به استان خوزستان سپری کرده‌اند تاکید کرد.