انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز اعلام موجودیت کرد

خورنا | سرویس سیاسی: انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خورنا متن کامل این بیانیه به شرح زیر   است.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّمَا السَّبیلُ عَلَی الَّذینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ یَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ
همانا سرزنش و تعرض بر کسانی است که به مردم ستم می‌کنند و در زمین به ناحق سرکشی می‌نمایند، برای آنان عذابی دردناک مهیاست.

نام انجمن اسلامی تکلیف می‌آورد.(امام خمینی(ره))

به نام خدایی که انسان را آزاد آفرید تا فارغ از قید و بند هرنوع بندگی و بردگی، آزاد زندگی کند.

امروزه انجمن‌های اسلامی بدون شک یکی از تاثیرگذارترین نهادها در جهت تعادل جامعه هستند. اگر این مرکز به دور از آزاد اندیشی و فضای گفتمان قرار‌گیرد، مطمئناً آفات آن دامان جامعه را فرا‌ خواهد گرفت و موجب کاهش سطح رفاه اجتماعی و احقاق حقوق مردمی می‌شود.

دانشجو باید حساس و اهل فکر باشد و این فکر را به جامعه تزریق کند، تحلیل کند و نقد خود را به گوش مسئولین برساند. امروزه توسعه عقلانیت، درست فکر کردن و احترام به دیگران نیاز اساسیِ روحی جامعه ماست که نقش عظیمی در رشد آن ایفا می‌کند و باید به این سمت پیش‌رفت.

شرایطی که امروزه بر اکثر دانشگاه‌ها حکم فرماست، فضایی است که نتیجه هشت سال عملکرد دولت‌مردان و مسئولین در دانشگاه‌ها بوده که موجبات رکود شدید جنبش دانشجویی را ایجاد کرده است.

اینک که نسیم خرداد۹۲ و اردیبهشت۹۶ در بهار۹۷ در دانشکده نفت اهواز وزیدن گرفته است، خدای متعال را شاکریم به جهت رقم خوردن این ‌برگ زرین در تاریخ دانشگاه و به ثمر نشستن تلاش ۶ ساله دانشجویان دگر‌‌اندیش دانشگاهی که با قدمتی قریب به ۷۰ سال زیبنده نیست فضایی بسته و محدود و پر از یأس و ناامیدی برای دانشجویان تحول‌خواه داشته باشد، بلکه نیازمند تشکل‌های قدرتمند دانشجویی بوده و هست، لذا موجب مباهات است که توانسته ایم قدمی هرچند کوچک در مسیر اعتلای نام دانشگاه صنعت نفت برداریم.

آزاد اندیشی و تحول‌ طلبی هویت جدایی ناپذیر دانشجویان است، لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز نیز برخود لازم می‌داند این دو مهم را چراغ راه خود قرار دهد و از بدو شروع به فعالیت در این مسیر گام بردارد.

این تشکل با عبرت از گذشته و نگاه به آینده با بهره مندی از روح دانشجو، تکیه بر مشی اعتدال، گزینش اخلاق، قانون مندی و احترام به منشور حقوق دانشجویی و شهروندی، تمام تلاش خود را جهت ارتقای جایگاه دانشجو و کمک به ایفای نقش وی در صحنه سیاست کشور به کار می‌بندد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز در عین تأکید بر قانون مندی، انتقاد از ناملایمتی‌ها، رفتار‌های ناصحیح، ضعف و کاستی‌ها را در فضای دانشگاه و کشور، حق و وظیفه خود می‌داند و تمام اهتمام خود را جهت اصلاح آن به کارخواهد بست.

اکنون که این انجمن با تلاش‌های مستمر و مدون دانشجویان برای برداشتن قدم‌های مفید و موثر در راستای احقاق اهداف والای جنبش دانشجویی پس از طی مسیری پرپیچ و خم و با گذشتن از تمام مشکلات، ناملایمتی‌ها، کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های بی‌مورد بالاخره به نتیجه مطلوب نائل شد، لذا خاضعانه از تمامی دانشجویان دغدغه مند دعوت به عمل می‌نماییم ما را یاری رسانند تا با حراست از این نهال نوپا آن را به درختی به بار نشسته بدل نموده و قدرت و جایگاه درخور تشکل‌های دانشجویی را بازگردانده و همه با هم بتوانیم در سایه آن رشد و تعالی دانشجویان را رقم بزنیم. باهم برای فردایی که امیدبخش لحظات امروزمان است و امیدی که بذر هویت ماست.

وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ
و آنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند، قطعاً به راه هاى خود، هدایتشان خواهیم کرد; و خداوند با نیکوکاران است.

 

هیأت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز