مدیر کل تعاون روستایی استان خوزستان:

نقش اندیمشک در توسعه صادرات محصولات کشاورزی خوزستان جدی گرفته شود

خورنا- مهدی صیاحی اظهار داشت: شهرستان اندیمشک با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی و ارتباطی خود در حوزه تولیدات کشاورزی و تولیدات روستایی، دارای ظرفیت و استعداد خاص ومنحصر به فردی است.

وی افزود: به همین جهت و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی و استانی، پیگیری و اقدامات گسترده‌ای انجام شده است تا ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه تولیدات روستایی و کشاورزی بیش از گذشته، رونق پیدا کنند.

ایجاد بازارچه‌های صادرات محصولات کشاورزی در شهرهای مختلف استان خوزستان ضروری است

مدیر کل تعاون روستایی استان خوزستان با اشاره به لزوم ایجاد بازارچه‌های صادرات محصولات کشاورزی در شهرهای مختلف استان خوزستان، عنوان کرد: با توجه به موقعیت خاص شهرستان اندیمشک در حوزه ریلی و جاده‌ای و هم چنین ظرفیت گسترده این شهرستان در حوزه تولیدات کشاورزی، باید بیش از گذشته به نقش اندیمشک در حوزه صادرات محصولات کشاورزی توجه داشت.

وی گفت: به همین جهت پیگیری‌های گسترده‌ای انجام و به زودی شاهد تسریع در روند اجرای این طرح در شهرستان اندیمشک خواهیم بود تا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان، شاهد رونق تولیدات کشاورزی استان خوزستان و تأمین نیازهای کشاورزان استان باشیم.

صیاحی با اشاره به نقش و حضور بنیاد برکت در توسعه کشور و اجرای طرح‌های مختلف این بنیاد در استان خوزستان، بیان کرد: بنیاد برکت نقش و تأثیر مهمی در رشد کشاورزی استان خوزستان و تأمین نیازهای کشاورزان استان دارد و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در لالی یکی از اقدامات قابل توجه این بنیاد در استان و تلاش برای رشد کشاورزی خوزستان است.

طرح ایجاد مشاغل و آموزش قالیبافی فرش دست بافت در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است

وی با بیان این که شهرستان اندیمشک علاوه بر حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی در حوزه قالیبافی نیز دارای استعداد و ظرفیت خاص است، افزود: با پیگیری مسئولان محلی و استانی و بنیاد برکت، طرح ایجاد مشاغل و آموزش قالیبافی فرش دست بافت در شهرستان اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون روستایی استان خوزستان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، ادامه داد: با اجرای این طرح، علاوه بر آموزش قالیبافی و افزایش فرصت‌های شغلی در شهرستان، اندیمشک به یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان فرش دست بافت در استان خوزستان و کشور تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به این که مراحل تجهیز کارگاه‌های اجرای این طرح در دست اجرا بوده و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز کارگاه فرش دست بافت اندیمشک نیز به زودی به اتمام می‌رسد، گفت: میزان مشارکت بنیاد برکت در اجرای این طرح ،۴۹درصد و سهم تعاون روستایی استان خوزستان ۵۱ درصد است.

صیاحی با بیان این که اولویت اجرای طرح کارگاه قالیبافی شهرستان اندیمشک اشتغال بانوان بی سرپرست یا بد سرپرست است، عنوان کرد: مهم‌ترین هدف اجرای این طرح به کارگیری و استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه تولید داخلی و ایجاد زمینه اشتغال آنان است.

مدیر کل تعاون روستایی استان خوزستان با اشاره به نزدیکی استان خوزستان با مرزهای بین‌المللی، بیان کرد: باید بیش از گذشته از ظرفیت شهرستان اندیمشک و مجاورت این شهرستان با استان‌های ایلام و لرستان برای توسعه تولیدات حوزه کشاورزی و فرش دست بافت استفاده و زمینه را برای توسعه استان خوزستان فراهم کنیم.

انتهای پیام/