آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب ‌شوشتر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان

خورنا- صادق حقیقی‌پور ، درباره تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهرستان شوشتر اظهار داشت: در سال جاری عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب شهرستان شوشتر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان آغاز و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی با اشاره به محل تامین اعتبار پروژه‌ها افزود: اعتبارات پروژه‌های فاضلاب شوشتر از محل اعتبارات خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و صکوکی که بر اساس قانون برنامه بودجه سالیانه تامین شده، پرداخت می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه‌های اجرایی در این شهرستان بیان کرد: تامین اعتبار مالی سال جاری در ۵ پروژه انجام می‌شود که یکی از این پروژه‌ها اجرای شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب منطقه بلیتی و شهرک ساحلی به اعتبار ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حدود ۱۳ کیلومتر شبکه اجرایی می‌شود.

وی با اشار به دیگر پروژه آبفا خوزستان در شهرستان شوشتر تصریح کرد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک اندیشه، علم الهدا و گلالک با اعتبار ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به طول ۱۸ کیلومتر شبکه اجرایی می‌شود.

حقیقی‌پور با اشاره به دیگر پروژه تصریح کرد: عملیات اجرایی خطوط اصلی و انتقالی فاضلاب به همراه احداث پل‌های خرپایی بر روی رودخانه گرگر با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به طول بیش از ۵ کیلومتر و با قطر لوله ۶۰۰ میلی متر اجرایی می‌شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اجرای تلمبه خانه شماره ۸ شوشتر گفت: اجرای تلمبه خانه شماره ۸ در میدان شاهد شوشتر، با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یکی از بزرگترین تلمبه خانه‌ها در سطح آب و فاضلاب خوزستان است.

وی افزود: با اجرای این تلمبه خانه ۲۷ هزار متر مکعبی، بیش از ۸۵ درصد فاضلاب شوشتر شامل بخش مرکزی، فرهنگ شهر، کوی نیرو، کوی دانشگاه، و شهرک ساحلی به تصفیه خانه بزرگ شوشتر منتقل می‌شود.

رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: عملیات تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مدول اول که شامل اجرای محوطه سازی، سیستم روشنایی، آزمایشگاه، تکمیل تجهیزات الکترومیکانیک کال و اتوماسیون تصفیه خانه ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه روز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به روش سیستم تصفیه خانه شوشتر گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب شوشتر کاملا به روز بوده و از روش های لجن فعال و هوادهی گسترده تصفیه انجام می‌شود و برای جلوگیری از پساب به رودخانه‌ها در قالب احیاء و رفع آلودگی رودخانه کارون انجام می‌شود.

حقیقی‌پور گفت: با اجرای ۳۱ کیلومتر شبکه فاضلاب و انشعابات در شوشتر امکان واگذاری ۸ هزار ۵۰۰ فقره انشعاب جدید فراهم می‌شود و بیش از ۲۵ کیلومتر شبکه قدیمی که در سال‌های گذشته اجرا شده بود، وارد مدار بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان به تکمیل شبکه فاضلاب شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه فاضلاب در شهرستان شوشتر امکان انتقال بیش از ۹۰ درصد فاضلاب این شهر به تصفیه خانه محیا می‌شود و با اجرای مدول دوم تصفیه خانه و اجرای شبکه فاضلاب در بافت قدیم و مناطق پراکنده همه شهر شوشتر در یک مدت زمان ۴ ساله زیرپوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بهره‌مندی مردم شهر شوشتر از خدمات آبفا خاطرنشان کرد: ۴۵هزار نفر از خدمات ارائه شده آبفا خوزستان بعد از اجرای این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند با برنامه ریزی انجام شده این پروژه‌ها در سال ۹۸ آماده بهره برداری می‌شوند.

انتهای پیام/م/