آبفا و شورای خرمشهر از خجالت هم درآمدند

عباس مدحجی . خورنا: دیروز بود که شورای شهر خرمشهر در اعتراض به آنچه آنرا تخلیه فاضلاب در اطراف منازل مسکونی خرمشهر خوانده بود نامه ای سرگشاده به مدیر کل آبفای استان ارسال و در فضای مجازی منتشر کرد. و اکنون بعد از گذشت کمتر از بیست و چهار ساعت ، روابط عمومی آبفای خرمشهر طی نامه ای که به خورنا ارسال کرده ، تلویحا پاسخ شورا را داده است . هردو نامه را به ترتیب تاریخ انتشار از نظر میگذرانیم :

 

اعتراض اعضا شورای اسلامی شهر خرمشهر نسبت به تخلیه فاضلاب توسط اداره آب و فاضلاب خرمشهر در اطراف منازل مسکن مهر جنب میدان بسیج و ارسال نامه ی اعتراضی به مدیرکل آب و فاضلاب استان خوزستان:

جناب آقای دکتر حقیقی پور
مدیر کل محترم آب و‌فاضلاب استان خوزستان
با سلام
احتراما باستحضار میرساند که ما اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر نسبت به بیانیه مدیر اداره آب و فاضلاب خرمشهر که توسط روابط عمومی آبفا خرمشهر و مینوشهر و از طریق فضای مجازی پخش گردید. در خصوص اظهارات بحق یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر ( برادر فاخر ربیعی فر) که خود از اعضای دوره اول و‌دوم شورای اسلامی بوده و الان برای بار سوم در این نهاد مقدس با انتخاب مردم شریف خرمشهر مشغول خدمت می باشد از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و سابقه مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرمشهر که هم اکنون به درجه بازنشستگی نائل شده اند که دارای سابقه اجرایی در سطح شهرستان و از افراد مطلع در تمام امورات شهری و روستایی می باشند. لذا با توجه به وظایف قانونی اعضای شورا شناخت و‌نظارت بر کمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی ، رفاهی در حوزه انتخابیه خود می‌باشد که در ردیف ۲ و ۳ و ۱۸ و ۲۲و ۲۳ ذیل ماده ۸۰ وظایف شوراها قانون به صراحت این وظایف و‌ مسئولیت را به نمایندگان منتخب مردم واگذار نموده و این شورا بر حسب وظایف نظارتی موضوع تخلیه فاضلاب شهری را در زمین های اطراف منازل مسکن مهر و سازمان اتوبوسرانی و خط راه آهن و بلوار ولایت و زمین چمن ورزشی شهرداری ( یعنی در منطقه دیزل آباد قدیم ) که مشکلات بهداشتی را داشته است با توجه به موضوع فوق از مدیر آبفا در صحن رسمی شورا دعوت بعمل آمد که منکر این موضوع شد که بعدا به معیت اعضای شورا از محل مورد نظر بازدید بعمل آمد در آنجا اعتراف نمودند که بله ما این کار را انجام دادیم که قول می دهم مشکل بر طرف گردد. ( جنابعالی شخصا با نمایندگان خودتان می توانید از محل بازدید نمائید ) حتی این مشکل از طریق سیمای آبادان پخش گردید. با توجه به مشکلات موجود مدیر آبفا با انعقاد قرارداد با شرکت نفت اروندان نسبت به انتقال فاضلاب واحدهای مسکونی آن شرکت که در چهل کیلومتری جاده خرمشهر -اهواز بوسیله تانکر حمل و در محل دیزل آباد در کانال اصلی تخلیه میگردد که این موضوع باعث نارضایتی اعضای شورا شده است و علت آن چنین بیان می گردد که با توجه به مشکل فاضلاب چرا چنین قراردادی با شرکت نفت بسته شود. لذا با توجه به موارد فوق که در شان مدیریت و روابط عمومی اداره آبفا نیست و شورای اسلامی شهر خرمشهر را زیر سوال برده و این موضوع باعث ناراحتی اکثر مردم شهر گردیده است. لذا ما اعضا شورا تقاضای رسیدگی عاجل و برخورد با چنین مواردی را داشته و این شورا را از اقدام بعمل آمده مطلع نمائید. ان شالله درس عبرت برای بقیه مدیران باشد که تمام مدیران موظف به همکاری با شورا در راه خدمت رسانی بدون منت به مردم خوب ، شریف و نجیب و انقلابی این شهر را داشته باشیم. به امید همکاری و اقدام لازم.

شورای اسلامی شهر خرمشهر
رونوشت نامه صدرالاشاره به مسئولین شهرستانی و استانی ارسال شده است .

واکنش آبفا به نامه ی شورای شهر ساعتی قبل:

باسمه تعالی
برای رفع مشکلات و آبادی خرمشهر نیاز به هماهنگی و همکاری ارگان های خدماتیست. مشی امور آبفا خرمشهر همکاری و تعامل سازنده و دوری از حاشیه سازی ها و بد اخلاقی های رسانه ایست.
مدیریت آبفا خرمشهر پیگیری و تذکر دلسوزانه را جهت رفع مشکلات لازم می داند. منتهی متن منتشر شده در فضای مجازی را خارج از عرف همکاری دو ارگان می دانیم. خروجی جلسه مدیریت با شورای شهر پیگیری طرح افزایش ظرفیت دفع فاضلاب در ایستگاه دیزل آباد قدیم است. چندین هفته پیگیری مسائل اداری و اعتباری و چندین هفته عملیات اجرایی جهت رفع مشکل مذاکره شده صورت گرفت و ما حصل آن هدیه سوم خردادی امور آبفا خرمشهر به مردم شریف این شهرستان ولایی ست.
قرار داد تخلیه فاضلاب شرکت نفت اروندان اوایل فروردین به پایان رسیده است. در این قرار داد اداره آبفا فاضلاب انسانی این شرکت را در ایستگاه پمپاژ دیزل آباد تخلیه کرده است. کما اینکه فاضلاب شهر از طریق این ایستگاه اصلی (دیزل آباد) دفع می شود. ضمنا تاکید می شود که ورود فاضلاب صنعتی به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است و این مهم رعایت شده است و محیط زیست ناظر این مسئله و مسائل مشابه است.
پمپ های تخلیه فاضلاب در کلیه مناطقی که به آنها اشاره شده در این مدت بدون وقفه مشغول کار بوده و هستند. توصیه می شود شورای شهر در این دوره به عنوان باقیات صالحات شبکه دفع آب های سطحی خرمشهر را دنبال و تکمیل کند. متقابلا ما نیز به وظایف سازمانی خود متعهد خواهیم بود.

روابط عمومی امور آبفا خرمشهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *