سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

امسال هیچ کاروان‌ زیارتی از استان خوزستان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام نمی‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان: امسال همانند سال گذشته با توجه به تقارن مراسم ارتحال امام (ره) با ماه مبارک رمضان، هیچ کاروان‌ زیارتی به مرقد مطهر امام (ره) اعزام نمی‌شود.

_خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه استانی ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد که در محل سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد حجت‌السلام سید لطف‌اله سپهر ضمن گرامیداشت مناسبتهای خرداد گفت: خرداد همیشه برای ملت ایران دارای خاطرات تلخ و شیرین فرا‌وانی بوده که از آن جمله می‌توان به سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ، سالگرد ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد و همچنین سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره کرد.

وی در ادامه بر برگزاری هر چه منظم جلسات ستاد استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد و خبر داد: استان خوزستان در سایه همکاری و همدلی بین بخشی و پشتیبانی‌های مردمی توانسته در مدت زمانی کمتر از دو ماه در سالجاری سه راهپیمایی باشکوه را در مناسبتهای مختلف برگزار کند که این کار عظیم در سطح کشور کم سابقه است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه امسال در آستانه بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) قرار داریم اظهار کرد: با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری که شناسنامه انقلاب اسلامی ایران امام خمینی است باید که ما این شخصیت والای جهانی را بیشتر و بهتر به جامعه اسلامی و بالاخص نسلهای جدید شناسایی کنیم.

سپهر مراسم بیستمین سالگرد ارتحال امام(ره) را با توجه به تهدیدات جدید دشمنان از اهمیت بالایی برخوردار دانست و افزود: براین اساس لازم است که در آستانه مراسم ارتحال امام(ره) تمامی مدیران و مسئولین ذی‌ربط و همچنین فعالین حوزه فرهنگی، هنری و تبلیغی در تبیین اندیشه‌ها و آرمانهای امام و شهدای قیام ۱۵ خرداد تلاش بیشتری داشته باشند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: امسال به صورت همزمان ویژه‌ برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام و همچنین قیام ۱۵ خرداد علاوه بر‌اینکه در ۱۴ خرداد به صورت جداگانه در تمامی شهرستانهای استان با هماهنگی فرمانداران برگزار می‌شوند در مرکز استان نیز شاهد برگزاری آن از ساعت شش بعداز‌ظهر تا هنگام افطار در مصلای نماز جمعه اهواز خواهیم بود.

وی در مورد ریز برنامه‌هایی که در بیستمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان برگزار می‌شود اظهار کرد: اعزام بیش از ۲۰۰۰ مبلغ مذهبی از نهادهای فرهنگی و تبلیغی به مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری جشنواره‌های شعر و نمایشگاههای کتاب در شهرستانهای مختلف استان و همچنین دعوت از یک سخنران محوری کشوری برای سخنرانی در اهواز از جمله دیگر برنامه‌هایی هستند که در این ایام برگزار می‌شوند.

وی در پایان بیان داشت: امسال همانند سال گذشته با توجه به تقارن مراسم ارتحال امام (ره) با ماه مبارک رمضان، هیچ کاروان‌ زیارتی به مرقد مطهر امام (ره) اعزام نمی‌شود لذا پیشنهاد می‌شود که بخشی از هزینه‌های مربوط به اعزام کاروانها را در مراسم بزرگداشت ارتحال امام در استان خوزستان به مصرف برسانیم.