مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان خبر داد:

اجرای بیش از ۲۷۰۰ برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر و روز پایداری مردم دزفول؛ ویزیت بیمارستانهای خوزستان در سوم خرداد رایگان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان: امسال به منظور گرامیداشت ایام سوم و چهارم خرداد بیش از دو هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در استان خوزستان اجرا می‌شود که دیدار با خانواده‌های شهدای موشکی و بمباران چهارم خرداد، رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس و نیز ارائه خدمات پزشکی رایگان در روز سوم خرداد در سراسر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه هم از جمله این برنامه‌ها است.

_احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست خبری ستاد استانی بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری مردم دزفول سردار محمد علیپور با بیان اینکه سوم خرداد تداعی کننده عزت، غرور، پیروزی و مظلومیت مردم ایران است اظهار کرد: در صحبت از سوم خرداد لازم است که به دو موضوع مهم علل تجاوز ارتش بعث عراق به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی و دیگری کشورهایی که نقش وادار کننده صدام برای این تجاوز داشتند اشاره شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان تجاوز ارتش بعث عراق به کشور را قطعه‌ای از پازل توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی دانست و توضیح داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست استعمار‌گران آمریکایی از منابع ملی کشور، بالطبع منافع آنها در معرض خطر جدی قرار گرفت لذا شروع به طراحی توطئه‌ها بسیاری کرده تا به زعم خود بتوانند مسیر این انقلاب را منحرف یا محدود کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه این توطئه‌ها همچنان ادامه دارند ولی باورهای دینی و انقلابی که در ملت ایران با فرهنگ عاشورایی عجین شده تمامی توطئه‌های دشمنان از جمله اختلافات مرزی، تفرقه افکنی بین اقوام و تحریم‌های اقتصادی را خنثی می‌کند.

سردار علیپور مهمترین انگیزه ارتش بعث عراق در حمله به کشور را استان خوزستان معرفی کرد و یادآور شد: قبل از جنگ خرمشهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا و دروازه ورودی آبی و خاکی ایران بود که نامی به وسعت تمام دنیا داشت و همه مردم دنیا خرمشهر را به زیبایی می شناختند و آن را دروازه ورودی تشیع تلقی می‌کردند ولی همین شهر با سلاح‌های آمریکایی و روسی بیشترین زخم را بر پیکر خود حس کرد و به مدت یک سال در اشغال لشکر بعث قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان با یادآوری اینکه در زمان جنگ خرمشهر به سمبل وحدت و یکپارچگی ایران تبدیل شده بود اظهار کرد: جمعیت ایران که در سال ۱۳۶۱ حدود ۳۵ میلیون نفر بود رقم آن بر تابلوی ورودی شهر خرمشهر بدین مضمون حک شد که جمعیت این شهر ۳۵ میلیون نفر است.

وی اضافه کرد: البته خرمشهر نه تنها سند مظلومیت ایران در ایام جنگ است بلکه با فتح این شهر به
سندی هم برای سربلندی و افتخار ملت ایران نیز تبدیل شد.

سردار علیپور با بیان اینکه پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران همچنان تداوم ‌دار است اظهار کرد: اکنون مرزهای نظامی جمهوری اسلامی ایران از خرمشهر به کشورهایی مثل عراق، سوریه و لبنان منتقل شده که این مسئله یعنی پیروزی‌های ما بعد از فتح خرمشهر همچنان تداوم داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: ایران ما با پیروزی در انقلاب اسلامی توانست یوغ بندگی استکبار و زورگویان را از گردن خود باز کند و امروز هم در حال براندازی این یوغ از گردن مظلومان جهان است.

وی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه خوب کشور در زمینه‌های مختلف نظامی، صنعتی و عمرانی در دنیا گفت: ما در حال حاضر از لحاظ علمی، جزء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم بطوریکه در زمینه موشکی به جایی رسیدیم که امروزه ابرقدرت اول دنیا امکان حمله به ما را ندارد.

سردار علیپور در پایان اظهار کرد: امسال به منظور گرامیداشت ایام سوم و چهارم خرداد بیش از دو هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در استان خوزستان اجرا می‌شود که دیدار با خانواده‌های شهدای موشکی و بمباران چهارم خرداد، رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس در خصوص نقش زن در دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر و نیز ارائه خدمات پزشکی رایگان در روز سوم خرداد در سراسر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه هم از جمله این برنامه‌ها است.