پیگیر افزایش سطح رفاهی فرهنگیان هستیم

خورنا | رسانه ها: لیلی نظرپور عضو هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با همدلی گفت:

در تلاشیم سطح رفاهی فرهنگیان عضو صندوق دخیره فرهنگیان را افزایش دهیم.

نظرپور که همزمان، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در امور بانوان است، در گفتگویی اختصاصی با همدلی گفت: در استان خوزستان نفر دوم منتخب استان بودم و در انتخابات اردیبهشت ۹۷ صندوق ذخیره فرهنگیان نفر اول این انتخابات با ۲۴ رای شدم . علت اینکه به این انتخابات ورود کردم یک موردش اعتقادم به این بوده که در مورد حضور و استفاده از زنان در همه حیطه ها کم کاری صورت می گیرد. در حالی که بانوان پا به پای آقایان در فعالیت های مختلف حاضر هستند اما متاسفانه در تصمیم گیری ها مشارکت داده نمی شوند. البته ورود اینجانب به صندوق ورود ملی است اما استارت کار از جلساتی در خوزستان زده شده که با اجماع بر روی بنده به مرحله کشوری رفتیم و توانستیم با کار تیمی در این مرحله موفق شویم. البته از این پس من نماینده تمام فرهنگیان ایران اعم از زن و مرد هستم.

نظرپور هم چنین در پاسخ سوال خبرنگار همدلی در مورد لزوم شفافیت صندوق با توجه به سابقه اختلاس در آن گفت: ابتدا از آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش تشکر می کنم که برای اولین بار معلمان را در تصمیم سازی های مالی مربوط به وزارتخانه سهیم کردند و این انتخابات را در کمال صحت و سلامت برگزار کردند. بی اعتمادی های گذشته باعث شده بود تا وزیر آموزش و پرورش دست به تحولی در این زمینه  بزند. تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا تمام قراردادهای مالی بزرگ این صندوق رسانه ای شود. مهمترین کار ما در این صندوق شفافیت است.

وی هم چنین در مورد سهم کم فرهنگیان از تسهیلات این صندوق گفت: در تلاش هستیم تا شرایط بهتری برای همکاران فرهنگی مهیا کنیم. صندوق ذخیره قبلا در مورد فرهنگیان فقط بحث لیزینگ وجود داشت که متاسفانه به گفته همکاران، خودروهایی در این لیزینگ به فرهنگیان عرضه می شد که اقبال عمومی در مورد آنها وجود نداشت و ته مانده انبارهای شرکت های خودروسازی بودند. باید قبول کرد که حقوق فرهنگیان با تورم سازگاری ندارد و ما در تلاشیم تا تفاوتی بین معلم عضو صندوق و غیر عضو ایجاد کنیم.

نظرپور در پایان گفت: بحث گردشگری یکی از بحث های مغفول صندوق ذخیره بوده که باید به طور جد پیگیری شود. باید برای فرهنگیان در مقوله مسافرت، تسهیلاتی در نظر گرفته شود که می توان با توانمند سازی خانه های معلم و مراکز رفاهی تفریحی این کار را انجام داد. البته هرچند واقعا فرهنگیانی هستند که توان مالی مسافرت رفتن ندارند.

گفتنی است در اولین انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان  که در ۲۴ اردیبهشت برگزار شد، طبق نتایج شمارش آراء، «لیلی نظرپور» از استان خوزستان با ۲۴ رای، «امین الله سالاری» از استان کرمان با ۲۳ رای و «محسن مسعودی» با ۲۱ رای به عنوان نمایندگان فرهنگیان به هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان راه یافتند.