معاون عمرانی استاندار خوزستان:

علت تاخیر در بازسازی یادمانهای مناطق عملیاتی عدم تخصیص به موقع اعتبارات است

معاون عمرانی استاندار خوزستان: علیرغم تصویب اعتبارات عمرانی مناسب برای بازسازی و ساماندهی یادمانهای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی متأسفانه به دلیل عدم تخصیص مناسب و به موقع این اعتبارات در سال ۹۶ کار بازسازی و ساماندهی آنها تا حدی به عقب افتاده است.

_خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان سال ۹۶ را سال پر فعالیتی در زمینه ساماندهی و ساخت یادمانهای دفاع مقدس در استان دانست و افزود: در بحث باغ موزه دفاع مقدس سال گذشته بیشترین وقت به اتمام مطالعات و طراحی نقشه‌های مناسب برای ساخت این مجموعه صرف شد که خوشبختانه ماحصل آن طراحی یک نقشه بسیار بزرگ و معنوی برای این پروژه بود که امیدواریم در سال ۹۷ زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پروژه باغ موزه استان خوزستان تصریح کرد: اکنون مطالعات این طرح به اتمام رسیده و پیگیری اخذ کمیسیون ماده ۲۳ آن نیز به انجام رسیده است.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: برگزاری شش جلسه در محل پروژه باغ موزه و استانداری جهت بستر‌سازی و برنامه‌ریزی جهت اجرای امور زیربنایی پروژه و پیگیری واگذاری انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات به ساختمان باغ موزه و همچنین تصویب و ابلاغ اعتبار اولیه احداث پروژه به مبلغ پنج میلیارد تومان نیز از جمله اقداماتی است که در راستای انجام هر چه سریعتر پروژه باغ موزه دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی در ادامه از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر هم از جمله مراکز قدیمی استان است که در حال حاضر به یکسری برنامه‌ریزی‌ها و توجهات عمرانی خاصی نیاز دارد.

هاشمی‌زاده عنوان کرد: تاسیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان آبادان هم که در بازدید سرلشکر باقری ریاست ستادکل نیروهای مسلح کشور از موزه این شهرستان به تصویب اولیه رسیده است هم با توجه به نقش به سزای آبادان در جنگ، نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول کمیته مراکز فرهنگی و یادمانهای دفاع مقدس خوزستان گفت: در بحث مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان سوسنگرد نیز احداث یادمان شهدای گمنام با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و نیز تکمیل ساختمان اداری این مرکز هم از جمله اقداماتی بوده که سال گذشته انجام شده است.

وی بیان کرد: علیرغم تصویب اعتبارات مناسب برای بازسازی و ساماندهی یادمانهای دفاع مقدس مناطق عملیاتی متأسفانه به دلیل عدم تخصیص مناسب و به موقع این اعتبارات کار ساماندهی آنها تا حدی به عقب افتاده است.

هاشمی‌زاده ادامه داد: البته سال گذشته در این مناطق هم اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به برق‌رسانی به یادمان طلاییه، احداث بازارچه یادمان هویزه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، سنگ‌فرش مزار شهدای بومی، ایجاد سرسرا برای یادمان شهدای دانشجو و همچنین متصل کردن یادمانهای شهدای بومی و دانشجو هم اشاره کرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: حقیقتا در بحث حفظ آثار دفاع مقدس و ارائه آن به نسلهای آینده ما هر کاری را که انجام بدهیم باز هم احساس می‌شود که کم کاری کرده‌ایم زیرا دفاع مقدس همچون آئینه‌ بزرگی است که ایثارها و رشادتهای ملت بزرگ ایران را در مقابل دشمن متجاوز به خوبی نشان می‌دهد.