تشکیل جلسه شورای اشتغال با حضور مدیران استانی در شهرستان هفتکل/قریب به دوهزار بیکار در هفتکل

صبح امروز جلسه شورای اشتغال به ریاست فرماندار و با حضور آقای حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری ، آقای موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و اعضای شورای اشتغال شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیات قرآن کریم اسحق مرادی فرماندار با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ارائه گزارش عملکردی در حوزه ی اشتغال ، کشاورزی و صنعت گفت : شهرستان هفتکل با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را دارد.

مرادی بابیان اینکه با شعار هیچ کاری درست نمیشود ,گفت : ماباید با همت وتلاش جهادی در میدان باشیم وکمک کنیم زمینه لازم برای ایجاد اشتغال بیکاران در جامعه فراهم شود .

وی پیگیری مصوبات کارگروه اشتغال در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطر نشان شد : بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه ، رفع موانع و مشکلات موجود جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان سازی آن از مهمترین مواردی است که دستگاهای اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند.

در ادامه جلسه حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت : طبق آمار بیکاری در شهرستان هفتکل که حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام شده ، این کارگروه باید تمام تلاش خود را با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های درون شهرستان ، برای به کارگماری و ایجاد اشتغال این جوانان به کار گیرد .

حسینی گفت : این شهرستان دارای پتانسیل هایی از جمله کشاورزی ، معادن، خدماتی و صنایع دستی می باشد که میتوان به نحو شایسته از این پتانسیل استفاده کرد .

مدیرکل امور روستایی استانداری افزود : این کارگروه باید ظرفیت سازی بکند ، به عنوان مثال در بخش صنایع دستی این شهرستان در زمینه بافت قالی و گلیم قشقایی شرایط مطلوبی دارد .

حسینی گفت : هنر کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری شهرستان دراین است که زنجیره ای در جهت تولید ، مصرف و بازاریابی تعریف و پیاده سازی کند ، که علاوه بر بررسی و رفع موانع تولید و اخذ تسهیلات ، از سوی دیگر فروش محصول نیز از طریق بازاریابی و نیاز سنجی در نقاط مختلف استان و کشور تضمین شود ، تا اشتغال هایی که به وجود خواهند آمد با شکست روبرو نشوند و به یک اشتغال پایدار تبدیل شوند .

مدیرکل امور روستایی استانداری اظهار داشت : در بخش کشاورزی شهرستان ، ۱۱ طرح گلخانه تصویب گردید ، از ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان این انتظار را داریم در خصوص اینکه این ۱۱ طرح گلخانه چه محصولی را میخواهند کشت کنند و ظرفیت تقاضای شهرستان و استان را در این محصولات بررسی

کنند ، در واقع الگوی مصرف و بازار هدف مشخص باشد که ترافیک یک محصول ایجاد نشود و باعث ضرر و زیان کشاورزان نگردد .

حسینی در خصوص توانمندسازی جوانان در حوزه اشتغال گفت : سازمان فنی و حرفه ای باید در زمینه آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهر با توجه به پتانسیل های موجود و اشتغال های ایجاد شده و در حال ایجاد ، ورود کند .

در ادامه آقای موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ، گفت : بر اساس وظیفه ای که از سوی استاندار به ما محول شد یک برنامه عملیاتی ، خاص شهرستان هفتکل تهیه و تنظیم گردید، که عناصر این برنامه از جامع هدف خود ما یعنی خانواده های تحت پوشش تشکیل شده است .

وی افزود : در این برنامه عملیاتی در صد بیکاری در جامعه هدف را آنالیز کرده ، که حدود ۱۶درصد از جمعیت بیکار در شهرستان متعلق به جامعه هدف ما می باشد ، که با کمک حوزه اشتغال ، ۱۸۰ فرصت شغلی را در شهر و روستا برای سال ۹۷ پیش بینی کرده ایم ، که با کمک و تلاش شما در سال ۹۷ به نتیجه خواهد رسید.

در پایان جلسه به بررسی مشکلات سرمایه گذاران در زمینه های مختلف پرداخته شد.