دومین قسمت از سلسه گزارش های معرفی موقوفات و وقف کنندگان #دزفول

باشگاه ورزشی استقلال دزفول وقفی ماندگار و باارزش از مرحومه بانوسیاهپوش

به گزارش خورنا به روابط عمومی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول ، وقف یعنی ایثار و از خودگذشتگی…یعنی دیگران را بر خود ترجیح دادن و مخلوقات خدا را بیش از خود دوست داشتن و به فکر آنها بودن….وقف یعنی احساس مسئولیت در مقابل آیندگان داشتن و از انحصار خود خارج شدن و خودخواهی را کنار گذاشتن….

بدون شک، وقف کنندگان ،جمله (( وقف پنجره ای به سوی جاودانگی است)) را به خوبی درک و معنا کرده اند که اینچنین زیبا با انفاق داشته هایشان به دنبال توشه ای لذتبخش تر یعنی کمال و رسیدن به عروج هستند….

افراد بی ریایی که از هر آنچه که داشتند برای کسب رضایت مخلوق و آرامش و رفاه خالق، خالصانه در طبق اخلاص گذاشتند تا نام و یادشان تاابد در اذهان به نیکی بماند و راه و رسم و مرامشان الگویی شود برای آیندگان و وارثی زیبا برای آیندگانشان …. و چه خوش عاقبت است کسی که با وقف اموالش ، همه خلق را دعاگوی خود قرار دهد و دعای مردم و بازماندگان را همچون چراغی در تاریکی و چشمه زلال آبی در کویر تشنگی تاابدیت خود قرار دادند….

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول بعنوان متولی اصلی این فرهنگ زیبا آن هم در شهری که به دیار خیران و واقفان شهره تاریخ شده ، بر آن شده تا به منظور رشد و ترویج بیش از پیش فرهنگ زیبای وقف و معرفی و قدردانی از واقفان گرانقدر این دیار خوش آوازه ازدیربازتاکنون،در سلسله گزارشاتی به معرفی موقوفات و افراد وقف کننده ای بپردازد که دزفول را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری نموده اند.

در دومین قسمت از سلسله گزارش ها باید همچون گزارش سابق، وقف دیگری از مرحومه بی بی فاطمه سیاهپوش را معرفی نماییم. بانوی دزفولی که با وقف چندین زمین ارزشمند از اموال خود، نام نیکی را برای خود و نیاکان و نسل های آینده اش برجای گذاشته است…

این بانوی شادروان و نیوکار در سال ۱۳۷۱با وقف  زمینی به مساحت ۸۲۸/۵ متر خواستار شد که درآمد حاصل از وقف این زمین بعنوان نیات این مرحومه در راه اموراتی همچون تعمیرمساجد،خیرات و مبرات و برپایی مراسمات روضه خوانی و عزاداری سید الشهدا(ع) هزینه شود.

این موقوفه امروز محل ساخت #باشگاه_ورزشی_استقلال واقع در خیابان ۴۵ متری می باشد که در اجاره اداره ورزش و جوانان شهرستان #دزفول بوده و بعنوان یکی از مهمترین مکان های ورزشی دزفول محسوب می شود.

درپایان جادارد یک بار دیگر ، یاد و خاطره مرحومه بی بی فاطمه سیاهپوش و خانواده ایشان را به دلیل انجام این اقدامات ارزشمند و برداشتن گام در مسیر زیبای وقف گرامی بداریم. بانویی که اعمال نیکش موجب شده تا ازیک قرن پیش تاکنون نام نیکی از خود به جای بگذارد و موجب شد تا ابد همگان از پرتو عمل خیر و پر برکت وی باگذشت یک قرن ، بهره مند شوند….