تمهید تدابیر و زمینه های لازم برای ترغیب مشتریان از حمل و نقل ریلی در بندرامام خمینی ره

خورنا|باقر گل فر:کارگروه تخصصی حمل و نقل ریلی با حضور مدیران ارشد راه آهن جنوب و سازمان بنادر و دریانوردی با هدف افزایش سهم مبادلات ریلی در بندر امام خمینی(ره) و تسریع در روند خدمات رسانی به مشتریان برگزار شد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: در جریان سفر مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت همراه به بندر امام خمینی(ره) با هدف بررسی پیشرفت حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری، ضمن شرکت در نشست کارگروه تخصصی مشترک با مدیرکل راه آهن جنوب و کارشناسان این دو اداره کل، نحوه ی مدیریت بهینه خدمات رسانی به مشتریان در این حوزه و ترغیبب آنان به بهره گیری از حمل و نقل ریلی بحث و بررسی شد.

دکتر خسرو سرایی در این نشست، همدلی به وجود آمده بین مدیران بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی را بی نظیر دانسته وتأکید داشت این مهم  با هم افزایی و جدیت کم نظیری دنبال می شود.

مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین مزیت های بهره گیری از حمل و نقل ریلی را  اثبات شده برای همگان عنوان کرده  و بیان داشت: اتصال ریلی در بنادر موجب ایجاد زمینه ی مناسب برای بهره گیری  همه ی مشتریان بنادر  و کاهش هزینه ها و ارتقای  اقتصاد ملی  و رقابت پذیری بنادر می شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح محورهای مباحث مطرح شده در این کارگروه، بررسی و مطالعه برای تعیین اپراتور واحد ریلی در بنادر، بهره گیری کامل از ظرفیت های ریلی در بنادر و افزایش حجم آن، توجه به جنبه ی مسئولیت های اجتماعی توسعه ی حمل و نقل ریلی، مشارکت راه آهن در اتصال  ریل به مراکز تولید و حمل بار و تمهید زیرساخت های مهیا و تدابیر انگیزشی برای ترغیب بیشتر صاحبان کالا  برای استفاده از حمل و نقل ریلی را از اهم این مباحث برشمرد.

مدیری همچنین دریافت دیدگاه های مدیران شرکت های سرمایه گذار و  شرکت های فعال بخش خصوصی که از خدمات حمل و ریلی در این مجتمع بندری استفاده می کنند و مشکلات و موانع بر سر بهره گیری بهینه آنان از این نوع حمل و نقل را از محورهای دیگر این نشست عنوان کرد که با حضور مدیرکل راه آهن جنوب و کارشناسان این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت.

یادآور می شود بازدید  میدانی از نحوه خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل ریلی در بخش های عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) به همراه هیأتی از مدیران و کارشناسان واحد های امور بندری و مهندسی و عمران از بخش های دیگر سفر دکتر سرایی به بندرامام خمینی(ره) بود.