فرمانده یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی(ره)؛

مأمورین یگان حفاظت بندر امام خمینی(ره) نائل به دریافت عنوان ضابط ویژه دادگستری شدند

خورنا|باقر گل فر:مجوز صدور کارت ضابط ویژه دادگستری برای مأموران حفاظت مجتمع بندری امام خمینی(ره) پس از اجرای قانونی و آموزش های لازم صادرگردید.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، فرمانده یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های یگان حفاظت بنادر کشور، این یگان در سال گذشته اقدام به برگزاری چندین دوره آموزشی تخصصی از جمله دوره های  آموزشی اسلحه شناسی به صورت تئوری و عملی، دانش انتظامی و  آیین دادرسی کیفری با بهره گیری از اساتید پلیس پیشگیریناجا و قضات دادگستری بندر امام خمینی(ره) نمود.

پرویزی بابادی در ادامه افزود: از آنجا که برابر  بند هفتم  قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر،  یگان حفاظت مجتمع بندری ضابط دادگستری هستند و بنا به ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری احراز عنوان ضابط دادگستری، علاوه بر وثاقت و مورد اطمینان بودن، منوط به فراگیری مهارت‌های لازم با گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر مرجع قضایی مربوط و تحصیل کارت ویژه ضابطان دادگستری است، این یگان ضمن عمل به این الزمات، مقدمات صدور مجوز ضابط قضایی برای مأموران این یگان را فراهم آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت اشخاص فاقدکارت ضابط دادگستری دراین مجتمع بزرگ بندری، تصریح کرد: تحقیقات و اقدامات صورت گرفته از سوی اشخاص فاقد این کارت ممنوع و از نظر قانونی بدون اعتبار است.

فرمانده یگان حفاظت مجتمع بندری امام خمینی(ره) بیان داشت: این یگان ضمن پیگیری‌های مستمر و تعامل با دادگستری بندر امام خمینی(ره) موفق به اخذ دستور رئیس محترم دادگستری بندر امام خمینی(ره) مبنی بر  صلاحیت در صدور مجوز ضابط قضایی گردید.

پرویزی بابادی همچنین درباره نحوه ی صدور کارت ضابط دادگستری، گفت: پس از طی تشریفات اداری و سیر قانونی مربوطه و ضمن اخذ تأییدیه های لازم، مشخصات مأمورین این یگان از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سامانه جامع دادگستری به ثبت رسیده و عنوان ضابطین ویژه  دادگستری را دریافت کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *