۶۰درصد شبکه فاضلاب موجود خوزستان فرسوده است؛ عمر ۶۰ساله تاسیسات فاضلاب

خورنا_ صادق حقیقی اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، میزان هدر رفت آب خوزستان در حدود ۴۰ درصد بوده و باید این مشکل را در کم‌ترین زمان ممکن رفع و میزان هدر رفت آب در استان را کاهش داد.

وی با اشاره به این که میزان هدر آب در کشور به حدود ۲۵ درصد می‌رسد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و در یک برنامه هدفمند و در مدت ۳ سال، کاهش میزان هدر رفت آب در استان خوزستان را به صورت ویژه، مورد توجه قرارداده‌ایم.

مدیریت منابع آبی خوزستان جدی گرفته شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان فرسودگی شبکه آب شهرهای خوزستان را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان در حوزه مدیریت و جلوگیری از هدر رفت آب دانست و عنوان کرد: امسال با کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم و به همین جهت باید نسبت به مدیریت آب توجه ویژه داشته باشیم و از هیچ تلاشی در این حوزه، دریغ نکنیم.

وی گفت: به همین جهت و باید از تمام ظرفیت‌ها برای اختصاص بودجه‌های تصویب شده شرکت آب و فاضلاب خوزستان تلاش کرد و خدمات مورد نیازشهروندان را بیش از گذشته تأمین و رضایت آنان از طرح‌های حوزه آب و فاضلاب استان را جلب کنیم.

حقیقی بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در استان خوزستان فعال است که ۶۰ درصد از این شبکه فرسوده بوده و بیش از ۶۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و همین مقوله، سبب افزایش هدر رفت آب در استان خوزستان شده است.

وی با اشاره به این که تکمیل و توجه به طرح اصلاح شبکه توزیع و انتقال آب ضروری است و باید بیش از گذشته نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز آن توجه و میزان هدر رفت آب در استان خوزستان را کاهش داد، افزود: طرح اصلاح شبکه توزیع و انتقال آب در استان خوزستان با پیشرفتی در حدود ۴۱ درصد در حال اجرا است.

میزان اعتبارات مالی خوزستان در حوزه آب و فاضلاب پاسخگوی نیاز استان نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان این که شرکت آب و فاضلاب خوزستان مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیون دارد، گفت: میزان اعتبارات مالی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۸۳ میلیارد تومان بوده که این میزان پاسخگوی نیازهای استان نیست و باید بیش از گذشته، نسبت به تأمین و افزایش اعتبارت آن توجه داشت.

وی توجه به تکمیل و اجرای فاضلاب شهرهای مختلف استان خوزستان را یک راهکار مهم و جدی برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب استان دانست و بیان کرد: تنها ۳۸ درصد مردم در ۱۷ شهر استان خوزستان از خدمات حوزه فاضلاب استفاده می‌کنند و برای تکمیل طرح‌های مدیریت منابع این شهرها به اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز داریم.

حقیقی عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، هر سال بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب وارد منابع آبی خوزستان می‌شود و برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی و اقدامات مورد نیاز را در کم‌ترین زمان ممکن طراحی و به اجرا برسانیم تا مشکلات این حوزه رفع شود که این مقوله، تنها با استفاده ازظرفیت‌های استان و مشارکت دولت امکان پذیر است.

گفت وگو: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/