خبر قتل پلنگ زاگرس در اندیمشک صحت ندارد

خورنا- سعید عیدی‌گماری اظهار داشت: صبح امروز خبر قتل یک پلنگ کمیاب در شهرستان اندیمشک در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

وی افزود: در این خبر به در خطر انقراض بودن این قلاده پلنگ اشاره شده است که این خبر صحت ندارد و طبق بررسی‌های صورت گرفته قتل هر گونه قلاده پلنگ در شهرستان اندیمشک تکذیب می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: پس از انتشار این خبر و از طریق محیط‌بانان و اهالی بومی منطقه بررسی‌های کارشناسی گسترده‌ای انجام شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته تصاویر مربوط و منتشر شده در فضای مجازی مربوط به شهرستان اندیمشک نیست.

وی گفت: در این تصاویر منطقه بیاو محل قتل این قلاده پلنگ اعلام و علت قتل آن نیز شکار غیرمجاز توسط شکارچیان عنوان و نوع پلنگ نیز از گونه پلنگ زاگرس ذکر شده است که این خبر صحت ندارد.

عیدی گماری با بیان این که اداره محیط زیست اندیمشک از تمام گروه‌های محیط زیستی و شهروندان برای حفاظت از سرمایه‌های طبیعی شهرستان دعوت به عمل می‌آورد ادامه داد: شهروندان تنها از طریق مراجع رسمی و معتبر اخبار مربوط به خدمات زیست محیطی را دنبال کنند.

وی افزود: شهرستان اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و منحصر به فردی در حوزه خدمات محیط زیست است و باید با فرهنگ و آموزش مسیر حفاظت از این سرمایه‌های ارزشمند را بیش از گذشته فراهم کنیم.

انتهای پیام/