کلوپ شهیدرجایی دزفول وقفی ماندگار از مرحومه بی بی فاطمه سیاه پوش

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان #دزفول ، سنت حسنه و زیبای وقف سکوی عروجیست که ویژگی ماندگاربودنش، توان و نیرویی به انسان می بخشد که تا ملکوت پیش رود و عروجش را به کمال برساند…اقدام نیکویی که همواره در قرآن و احادیث پیامبران از آن بعنوان باقیات صالحات و ماندگارترین عمل برای بندگان نام برده شده است.

چرا که وقتی فرد وقف کننده ، تعلقات مادی را از دنیای خود دور کرده و تنها چشم به رضا و عطای محبوب بدوزد، پر پرواز می گیرد تا به آسمان ها عروج یابد… و شایدهمین لذت، مهمترین بهانه برای شروع کارنیکویی باشد که ثوابش بی پایان است…

فرهنگ وقف از دیرباز در میان مردم نیکوسرشت شهرستان دزفول نیز رایج بوده به گونه ای که در تمام این سالها خیران و واقفان دزفولی به عنوان بازوی توانمند درراستای توسعه و تعالی این شهرستان گام برداشته اند. مردان و زنان نیکوکاری که با انفاق داشته هایشان در راهی که خوشایند خداوند است به دزفول و مردمانش نور و نیرو بخشیده اند که اکنون دزفول بتواند در عرصه وقف و ترویج این سنت در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد…

گویا وقف و بخشش مال و اموال، وارثی ارزشمند است که نسل به نسل و سینه به سینه درمیان مردمان دزفول منتقل شده است.

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان #دزفول در همین راستا به منظور رشد و ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف و معرفی و قدردانی از واقفان گرانقدر این دیار خوش آوازه در عرصه وقف ، تلاش نموده تا در سلسله گزارشاتی به معرفی موقوفات و افراد وقف کننده ای بپردازد که دزفول را در توسعه و پیشرفت یاری نموده اند.

در اولین مورد، موقوفه مرحومه بی بی فاطمه سیاهپوش معرفی خواهد شد.

این بانوی شادروان و نیکوکار در سال ۱۲۷۱ با وقف زمینی به مساحت ۲۰٫۳۰۳٫۷۰ خواستار شد که درآمد حاصل از وقف این زمین بعنوان نیت وی در راه اموراتی همچون تعمیرمساجد،خیرات و مبرات و روضه خوانی و عزاداری سید الشهدا(ع) هزینه شود.

در حال حاضردر این زمین کلوپ ورزشی شهید رجایی واقع در خیابان شریعتی بنا شده که چندین سال است در اجاره و استفاده اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول و یکی از مهمترین مکان های ورزشی در #دزفول است.

شایان ذکر است ،مرحومه سیاهپوش در آن سال ها که از آن یک قرن می گذرد ، در کنار این وقف،مکانی های دیگری را نیز وقف کرده که گزارشات این وقفیات نیز به زودی منتشر خواهند شد.

در پایان جا دارد یاد و خاطره مرحومه بی بی فاطمه سیاهپوش و خانواده ایشان را به دلیل انجام این اقدامات ارزشمند و برداشتن گام در مسیر زیبای وقف گرامی بداریم. بانویی که از آن سالهای دور تاکنون با وقف اموالش علاوه بر اثبات تاریخچه باسابقه این شهرستان در عرصه امور خیر ، نام نیکی از خود به جای گذاشت و موجب شد تا ابد همگان از پرتو عمل خیر و پر برکت وی بهره مند شوند….