به مناسبت هفته میراث فرهنگی؛

سنت‎های تدفین ایلام باستان” در اهواز به بحث گذاشته می‎شود

معاون میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری نشست تخصصی با موضوع "نگاهی به سنت‎های تدفین ایلام باستان در هزاره دوم ق.م" در شهرستان اهواز خبر داد.

_خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مرجان شوشتری با اعلام این خبر افزود: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‎ها و در راستای موضوع آموزش و پژوهش در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان، تلاش کردیم تا با دعوت از متخصصان، تشکل‎های مردم‎نهاد و علاقه‎مندان نشستی تخصصی را در باب سنت‎های تدفین ایلام باستان در هزاره دوم ق.م و این که ایلامیان مردگان خود را در در کجا دفن می‎کردند برگزار کنیم.

او با بیان این‎که سخنران این نشست، دکتر علی زلقی استاد دانشگاه ماینتس آلمان است گفت: هدف از برگزاری این نشست هویت‎بخشی به موضوع آموزش و پژوهش و نیز تبادل اطلاعات میان کارشناسان امر خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی خوزستان افزود: در صدد هستیم تا چنین نشست‎های تخصصی را به تناوب در طول سال برگزار کنیم و در کنار آن‎ها برخی کارگاه‎های آموزشی را نیز تدارک ببینم.

وی اضافه کرد: این نشست تخصصی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‎ماه ۹۷ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محل سالن جلسات اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان برپا خواهد شد.

شوشتری همچنین از تدارک برنامه‎های متنوع معاونت میراث فرهنگی خوزستان به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: جزئیات این برنامه‎ها طی روزهای آینده به صورت دقیق از سوی این معاونت اعلام خواهد شد.