جاده اداره کل آموزش و پرورش لیز میشود؟؟

عباس مدحجی . خورنا :اخبار غیر رسمی مختلفی از تغییرات در مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان بگوش میرسد که روز به روز بر تنوع آنها افزوده میشود. گویا راهروهای منتهی به اتاق مدیر کلی این اداره در حال لیز شدن است و قرار است عابرانش را از دور خارج کند.

بیست و چهارم آذرماه سال ۹۲ بود که رحمن فلاحی اتاق فرمان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان را به محمد تقی زاده سپرد. تقی زاده که در آن زمان معاونت آموزش و پرورش خوزستان و ریاست آموزش و پرورش شهرستان شوشتر را در کارنامه خود داشت توانست با جاگذاشتن رقبایی همچون سید جابر موسوی ،سید بهزاد علوی ، سیروس حسین پور و چند تن دیگر ، سکان این مجموعه را بدست گیرد.
اکنون پس از گذشت حدودا چهار سال و نیم از آن روز بازهم گویا رقبای جدید و قدیم برای تصاحب این کرسی پیش قدم شده اند. فارغ از بررسی عملکرد چهارساله ی تقی زاده و مجموعه ی تحت کنترلش ، احتمالا بزودی شاهد تغییراتی در سطح مدیریتی این اداره کل باشیم. این حواشی زمانی شدت گرفت که تقی زاده غایب بزرگ جشنواره استانی بزرگداشت مقام معلم در خرمشهر بود .

این جشنواره که همه ساله همزمان با سالروز تکریم مقام معلم از تمام معلمان نمونه استان تقدیر میکند و میزبان رؤسای ادارات شهرستانهاست بدون حضور تقی زاده برگزار شد و این در حالی بود که حرج چلداوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان علت ماموریت تهران را برای غیبت تقی زاده عنوان کرد.
از سوی دیگر آیت الله شیخ عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری که در این مراسم حضور داشت ضمن اورژانسی توصیف کردن وضعیت آموزش و پرورش استان ، تلویحا از عملکرد این اداره اظهار نارضایتی کرد و صدر نشینی خوزستان در نا امنی های اجتماعی را تاسف آور خواند.

فراموش نکنیم انتصابات و جابجایی های زیادی در زمان تقی زاده صورت گرفته که برخیشان پرحاشیه بودند. همچنین جذب حدود دوهزار نفر نیروی حق التدریس برای مدارس سراسر استان که با اما و اگرهای فراوان همراه شد نیز در زمان ریاست وی صورت گرفت.

اگر جابجایی تقی زاده صحت داشته باشد، شنیده شده اردشیر شجاعی ، حرج چلداوی و سید بهزاد علوی از محتمل ترین گزینه های جایگزینی وی میباشند. همچنین نام یکی از مدیران کل از استانی دیگر هم به میان آورده شده است . در هرصورت این آینده است که میزان صحت این اخبار را روشن میکند. آینده ای که میتواند روی تمام شاخصهای توسعه ی فرهنگی و آموزشی استان تاثیر گذار باشد و جایگاه خوزستان را به زعم شیخ کعبی از صدر جدول ناامنی های اجتماعی پایین آورده و از انتهای جدول رتبه بندی آموزشی بالا ببرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فرهنگی . جناب مدحجی مشکلات آموزش وپرورش خیلی ریشه ای است و با تغییر مدیرکل حل نمیشه .و‌فعلا جناب آقای تقی زاده بهترین نیرو برای آموزش وپرورش استان میباشد .بقیه گزینه ها خیلی قوی نیستن .
  • فرهنگی خوزستان یک تشانی مثل اردشیر شجاعی را کم داره.یکی باید ادب و طرز برخورد با معلمهارا یادش بده.اموزش و پرورش را با پادگان اشتباه گرفته.
  • بی نام واقعا چقدر ما معلمانی خوزستانی بدبختیم که چلداوی که طرزصحبت کردن با ارباب رجوع رو بلد نیست مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان بشه