ربيعي مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس:

عظمت پروژه بیدبلند خلیج فارس در سطح جهانی است

خورنا|باقر گل فر:

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس  روز گذشته جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به همراه جمعی از مدیران آن شرکت از مگا پروژه پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بازدید و در جریان پیشرفت این طرح ملی قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید محمود امین نژاد مدیر عامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان به تشریح وضعیت پروژه پرداخته و ضمن اشاره به پیشرفت ۷۷ درصدی این طرح به اشتغال قریب به ۸ هزار نفر به صورت مستقیم در این طرح اشاره کرد وی افزود صیانت از نیروی انسانی فعال در پروژه جز اولویت های اصلی این طرح می باشد  که خوشبختانه تا کنون حاصل شده است .

سپس ربیعی ضمن تقدیر و تکریم از مجموعه مدیریتی و اجرایی طرح بیدبلند خلیج فارس از تلاش های مجموعه های قبلی که در این پروژه سهم و نقشی داشته اند به نیکی یاد کرد و اظهار کرد این مگا پروژه ملی نه تنها در سطح منطقه بلکه به عنوان یکی از پروژه های بزرگ صنعتی در سطح جهانی است.

این مقام مسئول افزود تصمیم مناسب وزیرنفت مبنی بر واگذاری چنین پروژه ای به بخش پتروشیمی کشور به عنوان مصرف کننده خوراک و تامین کننده نیاز صنایع پایین دستی این صنعت،نشان دهنده پتانسیل مناسب برای واگذاری دیگر پروژه ها به این بخش است و پیشرفت و اهمیت طرح بیدبلند خلیج فارس بر این ادعا صحه می گذارد.

وی همچنین با توجه به پیشرفت این طرح ابراز امیدواری کرد که به زودی نیروهای بهره برداری در سایت این شرکت مستقر شده تا مقدمات تحویل واحدهای مختلف ایجاد گردد و به برگزاری آزمون، جذب و آموزش نیروهای بهره برداری مورد نیاز این شرکت تاکید کرده و گفت تمهیدات و اقدامات لازم باید در اسرع وقت صورت پذیرد.

در پایان این بازدید ربیعی آمادگی مجموعه هلدینگ خلیج فارس برای فراهم ساختن نیازها و بر طرف کردن موانع پیش رو برای به سرانجام رساندن این طرح ملی اعلام کرد.

بنا به این گزارش با بهره برداری از مگا پروژه ملی بیدبلند خلیج فارس می توان روزانه ۲.۵ میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک کرد.