رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

بانکهای استان خوزستان در طرح رونق تولید عملکرد بسیار ضعیفی دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور عملکرد بانکهای استان خوزستان در ارائه تسهیلات به طرح رونق تولید بسیار ضعیف و به هیچ عنوان مناسب نیست.

_خورنا-احمدرضارستمی: در دومین جلسه شورای اشتغال استان خوزستان نورالله حسن زاده ضمن اعلام این خبر گفت: در این آمار بانکهای استان خوزستان با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید دارای رتبه ۱۸ و استان البرز هم با پرداخت ۶۴۰ میلیارد تومان رتبه اول کشور را در اختیار دارند..

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه با بیان اینکه بیشترین تعداد واحدهای صنعتی بزرگ در استان خوزستان قرار دارد اظهار کرد: بانکهای خوزستان از نظر پرداختی‌های مستقیم رونق تولید رتبه ۲۱ و استان تهران نیز با پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست کشور را دارد و همچنین در این آمار خوزستان از لحاظ نسبت افراد دریافت کننده تسهیلات به کل معرفی شدگان با ۱۹ درصد توفیق دریافت تسهیلات در رتبه آخر و استان ایلام هم با ۷۹ درصد توفیق کسب تسهیلات رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: همچنین از لحاظ تعداد پرداختی‌های مستقیم بانکها در سال ۹۶ استان فارس با پرداخت ۱۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید رتبه‌اول و استان خوزستان با پرداخت ۳۱۱ میلیارد تومان دارای رتبه ۲۰ کشور بوده است.

حسن‌زاده یادآوری کرد: سال گذشته پس از آنکه بانک صادرات خوزستان اعلام کرد که ۷۰۰ میلیارد تومان در بحث رونق تولید پرداختی به واحدهای صنعتی داشته است ما بلافاصله لیست این پرداختیها را از این بانک درخواست کردیم ولی علیرغم اینکه چندین بار دیگر هم این درخواست را تکرار کردیم اما همچنان موفق به دریافت هیچ پاسخی نشده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر همچنان عملکرد بانکهای استان در بحث ارائه تسهیلات رونق اشتغال به همین صورت باشد به طور حتم از آنجایی که بانکها علاوه بر طرح رونق تولید، در طرحهای دیگری نیز چون اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر و طرح‌های فنی و اعتباری هم تعهداتی را بر‌عهده دارند مطمئنا در آخر سال باز هم رتبه بسیار پایینی را برای استان خوزستان از لحاظ تعداد پرداختی‌ها در کشور شاهد خواهیم بود.