یک فعال صنعت گردشگری در خوزستان:

موفقیت صنعت گردشگری در گرو آمادگی جوامع محلی است

مدیر اجرایی شرکت گردشگری و هتلداری ” گردشگر پایدار رایان خوزستان” با بیان این‎که دوره‎ای که تحت عنوان گردشگری و هتلداری طی هفته گذشته در اهواز برگزار شد با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی عموم جامعه برپا شده بود تأکید کرد: صنعت گردشگری در یک کشور زمانی موفق خواهد بود که در وهله اول جامعه محلی امادگی پذیرش گردشگر را داشته باشند. 

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ساناز وطن‎خواه گفت: شرکت گردشگر پایدار رایان خوزستان زیر نظر اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان فعالیت و به صورت آزاد یک سری دوره‎های گردشگری و هتلداری را برگزار می‎نماید و در پایان نیز مدارک مورد تایید سازمان میراث فرهنگی اعم از مدیریت عمومی و تخصصی هتل، تشریفات و بازاریابی را اعطا می‎کند.

او پیرامون دوره‎ آموزش گردشگری هتلداری که طی هفته گذشته در اهواز برگزار شد اظهار داشت: متولی این دوره، اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان بود و پیرو فراخوانی که این اداره‎کل صادر کرد، شرکت ما توانست مجری‎گری این دوره را برعهده گیرد.

مدیر اجرایی شرکت” گردشگر پایدار رایان خوزستان” ادامه داد: پس از نهایی شدن برپایی این دوره آموزشی، برای آن برنامه‌‎ریزی های مختلفی انجام شد که باتوجه به سوابق قبلی و شناختی که از بازار داشتیم، تعدادی سرفصل را براساس نیاز برای دوره تعیین کردیم؛ این سرفصل‎ها شامل مبانی گردشگری، مدیریت در گردشگری، بازاریابی گردشگری، مبانی خدماتی تحلیل نیازهای مشتری، ضرورت ارتباطات در گردشگری و هتلداری، آداب معاشرت در صنعت گردشگری و هتلداری و پذیرایی و تشریفات بودند که استقبال بسیار خوبی نیز از کلاس‎ها به عمل آمد.

او افزود: هدف ما از برگزاری این دوره ها ارتقاء سطح دانش و آگاهی عموم جامعه به ویژه فعالین حوزه گردشگری در مواجهه با گردشگران بود.

وطن‎خواه تصریح کرد: پژوهش‎ها نشان داده است که صنعت گردشگری در یک کشور زمانی موفق خواهد بود که در وهله اول جامعه محلی امادگی پذیرش گردشگر را داشته باشند؛ از این‎رو نخستین کاری که ما به عنوان متولیان صنعت گردشگری باید انجام دهیم، آماده نمودن جامعه محلی است.

او با اشاره به استقبال خوب از این دوره آموزشی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به رایگان بودن این دوره‎ها و استفاده از اساتید مطرح دانشگاهی، شاهد استقبال چشمگیرتری از سوی عموم مردم در دوره‎های بعدی باشیم؛ ضمن این‌که سعی خواهیم کرد دوره‎های بعدی را به صورت کارگاه‎های میدانی برگزار کنیم.

مدیر اجرایی شرکت” گردشگر پایدار رایان خوزستان” در ادامه با اشاره به حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در یکی از جلسات این دوره آموزشی گفت: حضور آقای ایزدی در جلسه، جوی بسیار خوب و سرشار از انگیزه را در میان شرکت‎کنندگان در کلاس ایجاد کرد.

وی افزود: مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در آن جلسه خود بخشی از روند کلاس را به دست گرفت و مباحث بسیار گسترده‎ای از جمله بوم‎گردی را مطرح ساخت و باعث شد میان افراد حاضر در کلاس و اداره‎کل میراث فرهنگی استان ارتباط بیشتری شکل گیرد.

گفتنی است دوره آموزش گردشگری از چهارم تا یازدهم اردیبهشت‎ماه ۹۷ توسط اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و شرکت آموزش، مشاوره و برنامه‎ریزی گردشگری و هتلداری ” گردشگر پایدار رایان خوزستان” در اهواز برگزار شد.