مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد:

احداث ۱۲ خانه جوان در استان خوزستان/ نباید از نقد ترسید

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تأسیس ۱۲ خانه جوان در استان خبر داد و توضیح داد: هدف از تشکیل این خانه‌های جوان این است که در آن جوانان با نشستن در کنار همدیگر، طرح و برنامه‌های خلاقانه خود را مطرح و به مدیران استان در جهت بهتر شدن فضای جامعه ارائه دهند.

_خورنا-احمدرضارستمی: در جشنواره نشاط و امید و تجلیل از جوانان برتر استان خوزستان که به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۷ در استانداری خوزستان برگزار شد افشین حیدری با بیان اینکه درد دلهای زیادی در حوزه جوانان وجود دارد اظهار کرد: بنده افتخار دارم که اولین مدیر زیر ۴۰ سالی هستم که توسط وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده‌ام.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد:خوشبختانه این جوانگرایی که در ورزش خوزستان به وقوع پیوسته اکنون الگویی شده که امروز بیش از هشت مدیر دیگر وزارتخانه ورزش و جوانان نیز بصورت زیر ۴۰ ساله انتخاب شوند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد اینست که یک اتوبوسی به نام سیستم اجرایی ایران در حال حرکت است که در آن یک عده‌ای به صورت دائم سوار هستند و به هیچ عنوان قصد پیاده شدن و دادن فرصت به جوانان را ندارند.

حیدری ضمن تاکید بر اینکه باید به جوانان فرصت داد اظهار کرد: جوان اهل معامله نیست و مملو از انرژی، توانایی، صداقت، خلاقیت و امید است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که اگر جوانان ایرانی نبودند ما امروز نه تنها از افتخار بزرگی به نام جمهوری اسلامی بی‌نصیب بودیم بلکه با مباهات از یک سند ملی به نام هشت سال دفاع مقدس هم محروم بودیم.

وی ضمن بیان این مطلب که سیستم اجرایی کشور به موتور محرکی به نام جوان نیاز دارد اظهار کرد: کاش یک بخشنامه‌ای ذیل قانون خدمات کشوری ابلاغ می‌شد که در آن سن مدیران میانی و پایه مورد تعیین واقع می‌شد تا فضا برای استفاده از جوانان در پستهای مدیریتی تسهیل‌تر شود.

حیدری توسعه و سازندگی را امروزه از نیازهای ضروری کشور دانست و افزود: خوشبختانه در وزارت ورزش و جوانان با تدبیر وزیر جوانگرایی مدیران در حال وقوع است بطوریکه ظرف چند هفته آینده دو یا سه استان دیگر نیز حکم مدیریت جوان زیر ۴۰ سال برای تصدی پست ورزش و جوانان ابلاغ می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان ضمن تاکید بر اعتماد به جوانان اظهار کرد: متاسفانه در کشور برخی همیشه اولین چیزی که در مواجه با مشکلات به ذهن‌شان میرسد پاک کردن صورت مسئله است در صورتی که ما باید به دنبال رفع مشکلات با دادن فرصت به جوانان باشیم.

وی عنوان کرد: ما در اداره کل ورزش و جوانان با پشتوانه هیاتهای ورزشی، ورزشکاران، قهرمانان و جوانان انجمنهای مردم نهاد تاکنون موفق شده‌ایم که به ۶۸ سمن مجوز فعالیت بدهیم و به لطف خدا این آمار مطمئناً در انتهای سال ۹۷ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حیدری در ادامه از تأسیس ۱۲ خانه جوان در استان خبر داد و توضیح داد: هدف از تشکیل این خانه‌های جوان این است که در آن جوانان فرصت پیدا کنند که با نشستن در کنار همدیگر، طرح و برنامه‌های خلاقانه خود را مطرح و به مدیران استان در جهت بهتر شدن فضای جامعه ارائه دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان با بیان اینکه نباید از نقد ترسید اظهار کرد: پایه های نظام جمهوری اسلامی آنقدر قرص و محکم است که نه با تلگرام و نه هیچ رسانه دیگر آسیب نخواهد دید زیرا جمهوری اسلامی ایران دارای پشتوانه محکمی به نام جوان است.