راه یابی دانش آموزان خرمشهری به جشنواره جابر بن حیان کشوری

 عباس مدحجی . خورنا: مرحله ی استانی جشنواره جابر ابن حیان در اهواز برگزار شد و طی آن دو اثر از خرمشهر به مرحله ی کشوری راه پیدا کردند.

بگزارش معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر پس از برگزاری این رقابتها در سطح شهرستان ۴۰۰ اثر به نمایشگاه منطقه ای معرفی شدند که در نهایت ۸ اثر بعنوان آثار برتر راهی جشنواره ی استانی شدند. در مرحله ی استانی که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد دو اثر از خرمشهر حائز رتبه ی برتر شده و به مرحله ی کشوری راه یافتند.

اردشیر شجاعی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان  گفت: دانش آموزان با شرکت در جشنواره جابربن حیان مهارت های علمی را آموزش می بینند و با فعالیت هایی که یک دانشمند برای انجام یک پروژه های علمی به کار می گیرد، آشنا می شوند. ۲۳۷ هزار دانش آموز خوزستانی در قالب ارائه بیش از ۸۰ هزار پروژه علمی ، تحقیقاتی در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند. شجاعی بیان داشت: محتوای جشنواره جابربن حیان برگرفته از کتاب های درسی است و دانش آموزان ابتدایی در تمامی پایه های تحصیلی به صورت انفرادی و گروهی می توانند در زمینه های مورد علاقه خویش ، موضوع پروژه خود را انتخاب کنند و در نمایشگاه علمی آموزشگاه شرکت کنند.معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۶۶ پروژه به عنوان پروژه منتخب استان شناخته می شوند و ۹ پروژه نیز به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

طرح جابربن‌حیان پروژه‌ای که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش رونق گرفته و در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی در حال اجرا است. طرح جابر بن حیان در قالب پروژه‌های کتبی و دست‌سازه و همچنین آزمایش و یا نمایش علمی‌قابل ارائه است. دانش‌آموزان می‌توانند به کمک معلمان خود برای ایجاد نمونه‌ی طرح جابربن‌حیان در ابتدا عنوان طرح را انتخاب کنند و پس از انتخاب عنوان طرح می‌توانند به سایت‌های مختلفی که الگوهای برتر طرح جابربن‌حیان را در خود دارند، مراجعه کنند و نسبت به دانلود طرح جابر از این سایت‌ها اقدام کنند. پس از دانلود نمونه‌ی طرح‌های جابربن‌حیان و الگو برداری از آن اقدام کنند. در خلال طرح و پروژه می‌توانند دفتری به عنوان دفتر کارنما تهیه کرده و کلیه مراحل طرح ریزی، پیاده‌سازی و اجرای طرح جابربن‌حیان را در آن دفتر ثبت کنند. هر چه دانش‌آموزان بتوانند نسبت به اجرای طرح و پروژه‌های خلاقانه و نو اهتمام ورزند شانس آنها برای پیروزی در میدان رقابت نسبت به رقبایشان بیشتر است؛ چرا که داوران جشنواره بیشتر به طرح‌ها و پروژه‌هایی بها می‌دهند که نوآورانه و خلاقانه تهیه و تولید شده باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *