سفالگران خوزستانی دوره آشنایی با ابزارآلات می‎بینند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز از برگزاری کلاس‎های تخصصی تئوری و آشنایی با ابزارآلات، مواد اولیه و نحوه تولید صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا امروز شنبه هشتم اردیبهشت‎ماه ۹۷ اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های موجود در استان خوزستان و دراستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۷ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، بنا داریم از دهم اردیبهشت ماه جاری، کلاس‎های تخصصی تئوری و آشنایی با ابزارآلات، مواد اولیه و نحوه تولید صنایع دستی را در اهواز به صورت تئوری برگزار کنیم.

او ادامه داد: نخستین دوره این کلاس‎ها با محوریت سفال و سرامیک در دو جلسه برگزار خواهد شد که نخستین حلسه آن دهم اردیبهشت‎ماه ۹۷ و جلسه بعدی آن هفته پس از آن در محل اداره میراث فرهنگی اهواز انجام می‎شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز در خصوص این کلاس‎ها توضیح داد: در این دوره نحوه تولید این صنایع دستی آموزش داده خواهد شد و در دوره های بعدی آموزش عملی را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به نامگذاری سال ۹۷ با عنوان سال حمایت از کلای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری و تأکیدی که ایشان روی این موضوع دارند این کلاس‎ها را برای کسانی که علاقه‎مند هستند و در این حوزه فعالیت می‎کنند با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی برگزار خواهیم کرد.

جلیلی‎نیا با بیان این‎که پس از دوره اول این کلاس‎ها بنا داریم دوره‎های بعدی را نیز در رشته‎های حصیربافی، کپوبافی و گلیم‎بافی نیز در هفته‎های آینده با حضور اساتید فن برگزار کنیم اضافه کرد: در پایان هریک از این دوره‎ها گواهی حضور در دوره به شرکت‎کنندگان اعطا خواهد شد.

او گفت: افراد علاقه‎مند به حضور در این دوره‎ها می‎توانند برای ثبت‎نام به محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز، واقع در جاده ساحلی، روبروی هتل پارس مراجعه کنند.

امضای تفاهم‎نام میان میراث فرهنگی اهواز و کانون کارآفرینی خوزستان

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز در ادامه از برگزاری جلسه‎ای میان این اداره و مسئول کانون کارآفرینی استان خبر داد و گفت: در این جلسه درخصوص نحوه آموزش و ایجاد اشتغال و راهنمایی صنعتگران متقاضی تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی بحث و گفت‎وگو شد.

وی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد متقاضیان برای گرفتن این وام‎ها آموزش‎های صحیح در باب ثبت‎نام و ارائه اطلاعات را فراگیرند.

جلیلی‎نیا از امضای تفاهمنامه‎ای میان اداره میراث فرهنگی اهواز و کانون کارآفرینی استان خوزستان در این زمینه خبر داد و افزود: مقرر شد با همکاری کانون کارآفرینی استان و اداره میراث فرهنگی اهواز موضوع آموزش صنعتگران متقاضی تسهیلات خوداشتغالی میسر شود.