کارگردان مستند شهید علی هاشمی:

باور مردم دشت آزادگان از شهید هاشمی فرای یک شهید است

کارگردان مستند شهید علی هاشمی گفت: مردم این شهید را مایه برکت زندگی خود می دانند؛ حاج علی در باورها و اسطوره ها و افسانه های مردم نشسته است.

خورنا- مهدی افشارنیک روزنامه نگار حوزه نفت و گاز است که بالغ بر ۲۰ سالی می شود که در این بخش فعالیت می کند.

وی نویسنده رمان گود (چاپ شده در نشر چشمه) است است که تاکنون چهار بار به چاپ رسیده است؛ نامه یک جاسوس نفتی و نوستالیزی دو مستند ساخته مهدی افشارنیک هستند و وی سومین مستند خود را برای شهید علی هاشمی تولید می کند.

افشار نیک ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسم این مستند را زیرخط مرزی نامگذاری کردیم که البته باید به تصویب هم برسد؛ مستند برداشتی از زندگی و شخصیت شهید علی هاشمی است.

وی افزود: در پیش تولید متوجه شدم که مردم منطقه دشت آزادگان اعتقاد خاصی به شهید علی هاشمی دارند و فراتر از یک شهید و یادواره دفاع مقدس به آن نگاه می کنند.

این کارگردان مستندساز تصریح کرد: مردم این شهید را مایه برکت زندگی خود می دانند؛ حاج علی در باورها و اسطوره ها و افسانه های مردم نشسته است.

افشار نیک با اشاره به اینکه در تحقیقاتم متوجه این محبوبیت شده و همین عاملی برای اقدام به ساخت این فیلم بود، گفت: این شخصیت خیلی جذاب بوده و حتی زمان فرماندهی نیروها، دستایارن و رزمندگان وی خاطرات عجیبی از شخصیت و کاریزمای این آدم دارند که باعث شده تا این شهید ابعاد خاصی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مفقود شدن این شهید به مدت ۲۲ سال خیلی داستان جالبی داشته و نوع خاصی از مفقود الاثری بوده و اینکه خودش نمی خواسته پیدا شود.

کارگردان مستند شهید علی هاشمی بیان کرد: این منطقه از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خیلی خاص است و ثروت عظیم نفت که زیر پای مردم است و آن مقاومتی که مردم در دفاع مقدس از خود نشان دادند و بی نظیر بود.

افشار نیک عنوان کرد: همه موارد فوق سوالاتی را ایجاد می کند که در مستند با محوریت شخصیت شهید علی هاشمی به آن پرداخته می شود.

وی خبر داد: از چند روز قبل شروع کردیم و به مدت ۱۵ روز در منطقه هویزه، سوسنگرد و بستان فیلمبرداری می کنیم؛ تمام تصویربرداری در همین مناطق انجام می شود جایی که علی هاشمی بوده و شهرستان دشت آزادگان نام دارد.

کارگردان مستند شهید علی هاشمی یادآور شد: تهیه کننده این مستند نیز علی جلیلوند است و برادران علی و وحید جلیلوند هر دو تهیه کننده و مشاور فیلم هستند.

افشار نیک در پایان ضمن بیان این مطلب که این فیلم با نقش آفرینی فرزند دختر و پسر شهید علی هاشمی همراه است اظهار کرد: این مستند یک کار سینمایی است نه برای فروش ولی شاید بعدا به تلوزیون داده شود.___