در مراسم انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی با استانداری خوزستان:

استاندار خوزستان: باید در مسیر توسعه استان نسبت به توانمند سازی افراد ناتوان اقدام کنیم

استاندار خوزستان: در روند رشد و توسعه‌‌ای که اکنون در استان آغاز شده است ما باید نسبت به توانمند سازی افراد ناتوانی اقدام کنیم که امکان جا ماندن آنها از حرکت در این مسیر بسیار زیاد است بنابراین ظرفیت سازی افراد در این مسیر را به اینکه فقط نقش امدادی و کمکی به آنها داشته باشیم ترجیح می‌دهیم.

_خورنا-احمدرضارستمی: در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی(ره) با استانداری خوزستان که امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۹۷ در سالن جلسات استاندری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی گفت: طی دو سال گذشته همکاری و هماهنگی بسیار خوبی بین استانداری خوزستان و کمیته امداد امام خمینی برای حمایت از افراد تحت تکفل این کمیته در زمینه‌های مختلفی چون اشتغالزایی، توانمندسازی آنها در حوزه مسکن و همچنین تلاش در جهت استفاده از انرژی‌های نو برای این خانواده‌ها صورت گرفته است.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مذکور اظهار کرد: امیدواریم با التزام به اجرای این تفاهم‌نامه همکاری که بین استانداری خوزستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسته می‌شود گامهای موثری را در جهت کمک به خانواده‌های تحت تکفل کمیته‌ امداد استان داشته باشیم.

وی یکی از مفاد این تفاهم نامه را ساخت دو هزار مسکن برای افراد مددجو تحت پوشش کمیته امداد دانست و افزود: البته در بحث پیشنهادی که رئیس کمیته امداد کشور در مورد کاهش زمان ساخت این واحدها ارائه کرده، ما نیز کاملا موافق هستیم و امیدواریم که این کار هر چه سریعتر آغاز شود.

شریعتی یادآوری کرد: همانطور که استحضار دارید اگر چه درآمد سرانه استان خوزستان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است ولی تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم در این استان به نسبت کشوری بیشتر است که این مسئله می‌تواند نشان دهنده آن باشد که علیرغم ثروت زیادی که در خوزستان تولید می‌شود اما به صورت عادلانه توزیع نشده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: لذا سیاست گذاری ما براین اساس است که در روند رشد و توسعه‌‌ای که اکنون در استان آغاز شده است نسبت به توانمند سازی افراد ناتوانی اقدام کنیم که امکان جا ماندن آنها از حرکت در این مسیر بسیار زیاد است بنابراین ظرفیت سازی افراد در این مسیر را به اینکه فقط نقش امدادی و کمکی به آنها داشته باشیم ترجیح می‌دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با تفاهم نامه‌هایی از این دست بتوانیم زمینه لازم برای توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و همچنین توزیع عادلانه ثروت در استان خوزستان را فراهم کنیم.