در افتتاحیه اولین نمایشگاه کار آفرینی و اشتغال استان و دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته:

استاندار خوزستان: تزریق یأس و ناامیدی به جامعه باعث خروج کارآفرینان از استان می‌شود

استاندار خوزستان: اگر به جامعه چهره‌ای یأس و ناامید کننده تزریق شود مطمئناً اولین طیفی که از این جامعه خارج می‌شوند افراد مولد کار یا آفرینان هستند. لذا به هیچ عنوان تصور نکنیم که اگر همیشه در استان بر طبل ناامیدی و یاس بکوبیم ما خدمت بزرگی را به استان کرده‌ایم بلکه برعکس، موجب مستولی شدن یأس و نامیدی بر جامعه و ایجاد زمینه برای خالی شدن استان از نیروهای مولد و کار آفرین شده‌ایم که نتیجه آن چیزی جز نابودی رونق کسب و کار نیست.

_خورنا-احمدرضارستمی: در افتتاحیه اولین نمایشگاه کار آفرینی و اشتغال استان و دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته غلامرضا شریعتی گفت: خداوند را شاکریم که توانستیم اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال را در سال حمایت از کالای ایرانی و سال بعد از اقتصاد مقاومتی، تو‌لید و اشتغال که به نوعی این دو سال همچون زنجیر به هم اتصال دارند را راه‌اندازی کرده و با این کار براین مسئله تاکید کنیم که برای توسعه اشتغال و کارآفرینی باید تمام امکانات جامعه بسیج شود تا به تبع آن تولید بیشتر و حمایت از کالای ایرانی به دست آید.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اگر چه برگزاری چنین نمایشگاههایی می‌تواند فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های یک استان و ایجاد تعامل در بین کارآفرینان مختلف باشد ولی در عین حال نیز این چنین نمایشگاههایی هم می‌توانند گسترش دهنده فرهنگ اشتغال و کارآفرینی در جامعه نیز باشند.‌

وی در ادامه بر تکریم کارآفرینان در جامعه به منظور تشویق جوانان برای رفتن در این مسیر تاکید کرد و افزود: کارآفرینی جز با تراوشات ذهنی، فکر و تحقیق، نوع‌آوری و ایجاد کارهای بدیع به هیچ عنوان رخ پیدا نخواهد کرد.

شریعتی ضمن بیان این مطلب که کارآفرینان برخلاف کمی تعداد در جامعه دارای نقش و تاثیر‌گذاری بسیار بالایی در اجتماع هستند تصریح کرد: اگر چه کارآفرینان در جوامع مختلف جمعیتی کمتر از ۱۰ درصد دارند ولی همین درصد اندک آنها محرک و ترسیم کننده نقشه راه اشتغال در آن جامعه به حساب می‌آیند و بقیه جامعه هم در پشت سر آنها به حرکت کار مشغول می‌شوند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: لذا برگزاری چنین نمایشگاههایی می‌توانند فرصتی برای شناخت و میدان دادن به افرادی باشند که در لباس کارآفرینی می‌توانند فرصت‌های شغلی جدیدی در جامعه بوجود آورند و در عین حال هم می‌توانند فضایی را برای تکریم، اطمینان بخشی و ایجاد حس امنیت در حوزه کاری یک کارآفرین مهیا کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به جامعه چهره‌ای زشت و ناامید کننده تزریق شود مطمئناً اولین طیفی که از این جامعه خارج می‌شوند افراد مولد کار یا آفرینان هستند. لذا به هیچ عنوان تصور نکنیم که اگر همیشه در استان بر طبل ناامیدی و یاس بکوبیم با این کار ما خدمت بزرگی را به استان کرده‌ایم بلکه برعکس، موجب مستولی شدن یأس و نامیدی بر جامعه و ایجاد زمینه برای خالی شدن استان از نیروهای مولد و کار آفرین شده‌ایم که نتیجه آن چیزی جز نابودی رونق کسب و کار نیست.

شریعتی آموزش و دانایی محوری را شرط اساسی برای پیشرفت و توسعه یک جامعه معرفی کرد و افزود: اشتغال مولد و پایدار در یک جامعه‌ به هیچ عنوان رخ نخواهد یافت مگر اینکه حرکت ما در این مسیر براساس علم و دانا محوری تعریف شود که مسلماً امر آموزش و صنایع وابسته به آن می‌توانند علوم علمی و آموزشی ما را در این مسیر به سمت کاربردی، فن‌محوری شدن و نهایتاً تولید ثروت راهنمایی کنند.

استاندار خوزستان افزود: لذا همزمانی نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال با نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته می‌تواند مبنایی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت یا علم با تکنولوژی شود زیرا هر چه این نزدیکی‌ها مستمر‌تر باشد تحقیقات و پژوهش‌های ما منجر به تکنیک و ثروت بیشتر خواهد شد و این افزایش ثروت، اشتغال بیشتر و کارآفرینی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری در مفید بودن هر چه بهتر این نمایشگاهها در ارتقای امر اشتغالزایی استان اظهار کرد: قرار است که در این دو نمایشگاه به منظور افزایش سرمایه‌گذاری و گسترش هر چه بیشتر اشتغال و کارآفرینی استان یکسری تفاهم‌ نامه‌های خیلی خوبی هم بسته شود.