فرانسوی ها در خرمشهر از ایران خواندند

عباس مدحجی . خورنا : گروه موسیقی فرانسوی برای دومین بار مهمان خرمشهر بود و هنر خود را در تالار خلیج فارس به معرض عموم گذاشت.

توماس تاکه فابر نوازنده پیانو ، جان فرناند ستی خواننده باریتون و لیاروک خواننده تنور سه هنرمند فرانسوی بودند که شب گذشته مهمان هنردوستان خرمشهری و آبادانی بودند . این گروه که سال گذشته هم به اجرای برنامه در منطقه آزاد اروند پرداخته بودند امسال با اعضا بیشتر و قطعات موسیقی متنوع تری به این منطقه آمده بودند.
رهبر این گروه ، خرمشهر و آبادان را منطقه ای امن با مردمانی خونگرم و مهربان خواند و از حضور مجدد در این منطقه ابراز خرسندی کرد. وی علت حضور گروهشان را برگزاری مسترکلاس موسیقی در تهران و آبادان و کنسرت موسیقی کلاسیک عنوان کرد. توماس تاکه فابر ضمن ابراز خوشحالی از پیشرفت هنراموزان موسیقی منطقه نسبت به سال گذشته از استعدادهای موسیقی این خطه دفاع کرد.
توماس که قطعاتی از موتزارت و باخ را برای اجرای دیشب انتخاب کرده بود ، یکی از قطعات را با همراهی بهرام ورامینی موزیسین جوان بومی و نوازنده ی سنتور اجرا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. ورامینی قطعه ی اجرا شده را سخت توصیف کرد و گفت برای اجرای آن از سنتور کروماتیک استفاده کرده است . حسن ختام برنامه هم اجرای سه قطعه ی ایرانی و قطعه ی “ای ایران ای مرز پرگهر” توسط لیاروک بود. این گروه که سابقه ی اجرا به زبانهای آلمانی ، فرانسوی ، فارسی ، انگلیسی ، روسی و ایتالیایی راهم در کارنامه دارد هفته ی گذشته وارد ایران شده اند ، و هفته ی جاری ایران را ترک خواهند کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *