مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان:

برگزاری اولین نمایشگاه کارآفرینی واشتغال استان خوزستان در اهواز

اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان خوزستان از تاریخ سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی استان خوزستان واقع در اهواز برگزار می‌شود.

خورنا- احمدرضارستمی: در نشست خبریاولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان که بعد‌ازظهر امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد سعید رضوانی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به عنایت ویژه‌ دولت در بحث اشتغال و کارآفرینی و همچنین به علت فضایی مناسبی که هم‌اکنون برای کسب و کارهای الکترونیکی یا دانش بنیان ایجاد شده است با دستور استاندار خوزستان اولین نمایشگاه کار آفرینی و اشتغال در استان خوزستان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان عنوان کرد: براساس آخرین آماری که در شورای اشتغال استان خوزستان اعلام شد سال گذشته در استان علاوه بر ثبت بیش از ۵۴ هزار نفر در سامانه بیمه تامین اجتماعی، افزون بر پنج هزار نفر نیز در حوزه مشاغل خانگی موفق به اخذ تسهیلات اشتغالزایی شدند. البته لازم به ذکر است که خوزستان در سال ۹۶ یکی از معدود استانهایی در کشور بوده که بخش اعظم اعتبارات اشتغالزایی آن تخصیص یافته است.

وی در مورد برنامه‌های نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: در این نمایشگاه که از سوم تا ششم اردیبهشت و از ساعت ۱۹ الی ۲۳ برگزار می‌شود همه روزه ۲۷ فرمانداری استان در قالب شورای اشتغال شهرستان‌های خود، اقدام به نشان دادن تمامی دستاوردهای اشتغالزایی شهرستان متبوع خود در زمینه‌های اشتغالزایی و کارآفرینی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه کارآفرینان موفق هر شهرستان نیز اقدام به ارائه توضیحاتی در مورد نوع کسب و کار و دلایل موفقیت خود هم می‌کنند.

وی برگزاری کارگاههای آموزشی توسط برخی از اساتید دانشگاهی را نیز از جمله دیگر برنامه‌های این نمایشگاه دانست و افزود: در این کارگاهها آخرین روشها و اصول مربوط به کسب و کارهای جدید الکترونیکی توسط این اساتید ارائه می‌شود.

رضوانی گفت: در کنار فرمانداری‌های استان که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، پارک علم و فناوری، استارتاپ‌ها، منطقه ویژه پتروشیمی، منطقه آزاد اروند، توسعه نیشکر، فنی و حرفه‌ای، مرکز رشد شهید چمران اهواز، جهاد کشاورزی، مجموعه‌های وابسته به جهاد کشاورزی( شیلات، منابع طبیعی…)، صنعت معدن و تجارت، تعاون روستایی، میراث فرهنگی، شهرکهای صنعتی و کانون کارآفرینان استان نیز در اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال استان خوزستان حضور دارند.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان یادآوری کرد:برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه در حدود سه ماه وقت گذاشته شد و طی این مدت شوراهای سیاست‌گذاری و اجرایی را تشکیل و اقدام به برگزاری جلسات متعددی نیز کردیم؛ در دبیرخانه نمایشگاه نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان، اداره کار، امور بانوان و مجموعه استانداری حضور دارند.

وی زیر بنای نمایشگاه را ۱۴۰۰ متر عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه در دو سالن امام رضا و خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شده و برای هر کدام از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت جداگانه فضایی به میزان ۷۰۰ متر اختصاص یافته است.‌

رضوانی در پایان ضمن بیان این مطلب که نگاه دولتی به مقوله کسب و کار یکی از مشکلات کنونی جامعه امروز است اظهار کرد: نکته مهمی که در این نمایشگاه مدنظر قرار گرفته است بحث فرهنگ‌سازی در اشتغال است لذا اساتیدی که به این نمایشگاه دعوت می‌شوند بیشتر در مورد فرهنگ کسب و کار صحبت خواهند کرد.